De watervallen van Igazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu De watervallen van Igazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

De watervallen van Igazu

Door: Marije van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Oktober 2013 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn er! Donderdagochtend vroeg vertrokken. Mijn ouders waren zo lief mij weg te brengen, nog bedankt! Het was even spannend toen we niet konden inchecken op ons paspoort en niet op ons ticketnummer maar aan de balie lukte het wel en konden ze nog regelen dat we naast elkaar konden zitten.

Prima vlucht gehad. De luxe van klm is toch wel heel erg fijn met ieder een eigen beeldscherm waardoor een filmmarathon van 4 films mogelijk was.

Aangekomen in Sao Paulo in Brazilie met de taxi naar het hotel gegaan en de volgende morgen na het ontbijt weer naar het vliegveld om door te vliegen naar de watervallen van Igazu waar we de middag aan de Brziliaanse kant besteed hebben wat zo bijzonder mooi was. Echt overdonderdend. Het geluid en geraas is heel idringend. Waardoor ook een blijvende regenwolk. 1 van de mooiste dingen tot nu toe. Via een houten loopplank kom je vrij dicht bij de enorme waterval. Het is een prachtig nationaal park middenin de subtropische bossen met een bezoekerscentrum waar vanuit een bus je naar de watervallen brengt.
We werden meteen verwelkomd door een Coati, een beertje met een langse spitse snuit maar het beertje viel Lianne ook lastig.
Vervolgens gewandeld over het pad waar onderweg platforms zijn om van het spektakel te genieten, wat adembenemend was. Er is continu een regengordijn van minuscule kleine druppeltje doordat je langs een immens groot watergeweld wandelt. Heel indrukwekkend. Het water valt zo´n 60m tot 80m naar beneden. Nog met een lift naar boven geweest waar je weer een ander uitzicht hebt over de watervallen.

Terug de bus naar Argentinie genomen. Op deze toeristische trekpleister al wat andere onder andere Nederlandse backpackers ontmoet. Een hostel opgezocht en hier inmiddels 2 nachten geslapen.

We lijken nog enigzins last te hebben van onze jetlag maar we hopen dat dat na een paar weken wat minder word want we liggen echt idioot vroeg op bed en zijn absurd vroeg wakker.

Gisteren de gehele dag de watervallen aan de Argentijnse kant bezocht waar we ook nog een speedboottocht hebben gemaakt onder de watervallen door. We konden helaas niet de oversteek met een boot maken naar st. Martin omdat de rivier de afgelopen 4 maanden te hoog is waardoor ze niet aan kunnen leggen maar we hebben ons goed vermaakt met 3 wandelroutes en daar rijdt ook een treintje waar we gretig gebruik van hebben gemaakt. Ook daar zie je weer beertjes en ook apen. Veel vlinders.
Het zijn 275! watervallen over een breedte van 2700m, soms 70m hoog.

En vanmorgen nog even naar het drielandenpunt gelopen waar ook 2 rivieren samenkomen. En waar ook een markt is met leuke handgemaakte spullen uit de regio. Straks worden we opgehaald om vanmiddag nog naar Buenos Aires te vliegen en na een kort nachtje door te vliegen naar Usuaia. We zijn enigzins bang dat na deze imponerende watervallen en dit subtropische weer dat weinig ons meer kan overtreffen maar we zijn reuzebenieuwd naar wat ons nog meer te wachten staat.

Leuk om te zien dat er z bijna 70 mensen mijn blog hebben gezien maar voor mij is het nog leuker te lezen wie mijn weblog heeft gelezen. Ik kijk graag uit naar jullie reacties.

Liefs,

• 20 Oktober 2013 - 17:57

Wilma:

Fijn wat van jullie te horen.
    Deze mooie belevenis heb je binnen, nu verder.
    Wij zijn benieuwd.
    Geniet ervan samen.
    Xx van ons

• 20 Oktober 2013 - 18:35

Fleur:

Super leuk, ik lees het met plezier!
    Have fun & enjoy! xx

• 20 Oktober 2013 - 18:43

Marije:

Super leuk om je via deze blog weer te kunnen volgen!!
    Geniet van deze mooie reis!
    Stiekem ben ik best een beetje jaloers
    Xxx

• 20 Oktober 2013 - 19:58

Mirjam Groot Jebbink:

Hey meid,

Super tof om te lezen van jullie belevenissen daar;) Kan ik straks tenminste nog wat beter al je verhalen volgen als ik netjes je blog bijhoud;) Geniet ervan samen!!

Liefs, Mirjam

• 20 Oktober 2013 - 20:24

Lein:

Leuk om je verhaal weer te lezen!
    Veel plezier en lekker genieten :)

xxx

• 20 Oktober 2013 - 22:03

Jeannet:

Hoi Marije, een heel fijne vakantie geniet met volle teugen, leuk om je verhalen te lezen. gr Jeannet en Hans

• 20 Oktober 2013 - 22:40

Tonny Mulder:

Hallo Marije,
    leuk om te lezen dat het goed gaat,
    geniet van alles wat er komen gaat,

groetjes van ons allemaal.

• 21 Oktober 2013 - 19:28

Ingrid:

Hee Marije
    ik wist niet dat je weg ging.
    Super leuk! Heel veel plezier.
    ik ga je zeker volgen!

Groetjes

• 21 Oktober 2013 - 22:37

Josee:

Weer als vanouds een mail: marije heeft een nieuwe blog gepost! Helemaal leuk!! Geniet ervan! Liefs x

• 22 Oktober 2013 - 18:44

Jantien:

Joehoe!! Wat een topreis al! Doe voozichtig xxxxx

• 24 Oktober 2013 - 12:55

Josha:

Super om te lezen dushi's! Ontzettend gaaf wat jullie beleven.
    Xxx

• 25 Oktober 2013 - 18:09

Marieke:

Hey lieve collega!

wat leuk om je verhalen te lezen!
    je hebt vast oren, ogen en smaakpapillen te kort daar!
    geniet ervan ....reizen en ontdekken is het mooiste wat er is!

xx
    Marieke

• 22 November 2013 - 17:27

Anneke:

He ouwe rakker!

Eindelijk je blog eens lezen!! Ik lees t met plezier!! Geniet er nog even van!

Liefs an

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentina!

Morgen is het zover! We vliegen naar Sao Paulo in Brazilië om eerst de gigantische Iguazu watervallen te gaan bekijken op de grens van Brazilië&Argentinie. Omringd door subtropische bossen. Vervolgens duiken we het achtste continent in. Of te wel: Argentiniaaaa:).

Argentinië met een oppervlakte van 2.791.810km, ruim 3700km lang en 1423 km breed. Grote variatie aan landschappen en klimaten.

Ik ben heel benieuwd naar dit nog onbekende gebied voor mij. Volgens mij heeft het heel veel te bieden. Pracht, verscheidenheid, ruig & groots. Wilde fantasieën.

We gaan op ontdekking. Ons hart verpanden aan Patagonië. Maar ook aan de gigantische canons en maanlandschappen in het noordwesten. We gaan geweldige gletsers in Patagonie aanschouwen, miljoenen jaren terug in de tijd bij de nationale parken in het westen. We gaan naar een van de droogste plekken van de wereld. Vriendelijk begroet worden in een bootje door enorme walvissen bij het schiereiland aan de Patagonische kust. Op naar de schitterende natuur, de hartelijkheid van de mensen en het bruisende leven van Buenos Aires:) een mix van het leven uit Parijs, Madrid en Londen. Een bruisende stad. De Argentijn en hun leefwijze leren kennen.

Ik hoop dat iedere dag weer een verassing is.

Vertrek nooit zonder backpack vol dromen..

Enkele vroegen mij al of ik weer een blog zal bijhouden. Ik ga mn best doen :). Tot over 6 weken!