Verhuisd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

We hebben een huis! En wat voor een. Een beetje uit luxeproblemen zijn we op zoek gegaan naar iets anders. Het is in dit appartement altijd erg warm, koud water met douchen, veel kakkerlakken, geen fijne meubels, geen buitenplekje. We hadden al een telefoonnummer gekregen van Claudia en daar zijn we ook gaan kijken. Dit waren 4 appartementen op 1 kavel want ons niet zo aansprak. Vervolgens in de 4-sale gaan kijken. Dit is een krantje wat elke eerste van de maand uitkomt waarin huizen worden aangeboden. Deze van april en mei doorgespit. Mensen platgebeld en vervolgens ook nog enkele huizen gaan bekijken. Ook op internet nog 2 sites doorgenomen. Ook wilden we graag beiden een eigen slaapkamer. En de laatste poging was langs de supermarkten, hier worden ook vaak appartementen aangeboden. Nog een ander mooi huis gezien. Het enige kleine minpuntje daar was dat je wel een buiten had maar overdekt. Vervolgens nog via een makelaar bij een huis gaan kijken wat weinig bood voor de prijs wat ze vroegen. Zij adviseerde ons nog een huis te gaan kijken in de wijk Belnem waar we gelijk even met de scooter zijn gaan kijken want ze wist niet of het nog leeg stond. We wisten niet wat we zagen. Zo gaaf. Echt een groot huis met geheel daaromheen een tuin. Gelijk de makelaar gebeld die over dit huis gaat en diezelfde middag konden we nog gaan kijken. Ook nog op hun site gekeken. Zij had nog een ander huis ook staan met 2 slaapkamers, heel goedkoop dus ook gelijk gevraagd of we daar mochten kijken. In onze eigen minivilla is het plafond zo 4a5 meter hoog en is het geheel wit waardoor het heel ruimtelijk oogt. Je kan er heerlijk buiten vertoeven met een tuinset en hangmat. Warm water in de douche. Heerlijke banken binnen. 3 grote slaapkamers. We hebben de prijs 200 gulden naar beneden weten te brengen. Vaak ben je wanneer je hier alleen gaat huren al boven de 1000gulden kwijt. Met 2 slaapkamers beginnen ze vaak vanaf 1200 en wij huren nu voor 1400 waarbij nog wel internet, water en elektriciteit komt. Vrijdag zijn we naar het kantoor geweest om contract te ondertekenen en kregen we de sleutel. Donderdag is het huis nog schoongemaakt. Vanavond gaan we verhuizen. Claudia en Juultje boden aan om met hun pick-up te rijden.
Verder nog steeds erg naar me zin op me werk. Veel baden maar dat hoort er hier bij. Zo ook in het ziekenhuis. Veelal hebben mensen contracturen wat het er niet makkelijker op maakt. Veel bedlegerige mensen. Ze zijn hier erg fan van talkpoeder. Jong oud groot klein het hele bovenlichaam. Verder worden alle mogelijke doorligplekken flink ingesmeerd met vaseline. Sommige mensen gebruiken hier wel 3 handdoeken om af te drogen. 1 voor boven, 1 voor onder en 1 voor de benen. In principe moet mantelzorg 24u aanwezig zijn bij de zorgvrager. Ik leer inmiddels de wijk enigszins kennen. Soms verdwaal ik nog weleens maar dan zie ik weer een herkeningspunt. Ze werken hier nooit met straatnamen. Ze vragen altijd weet je die zorgvrager te wonen, nou dan moet je daar en daar heen. Toch blijf ik nog steeds van verbazing in verbazing vallen. De wijk lijkt net een taxibedrijf. Laatst ook halen we een collega uit het ziekenhuis op en brengen we thuis. Aan het einde van de dienst worden vaak collega’s thuis gebracht. Gisteren nog dan komt een leerling een dag van te voren naar haar begeleider toe om ongeveer nog 10punten af te laten tekenen terwijl de inleverdatum al twee keer verzet was en gaat ze er ook nog vanuit dat we haar thuis brengen terwijl ze helemaal in Rincon woont. De leerlingen hier hebben dezelfde boeken maar de begeleiding is heel anders. De begeleider had ook aan de leerling gevraagd waarom ze geen punten in het ziekenhuis had afgetekend, dat wast niet gelukt omdat ze er steeds achteraan moest. Dat is juist in Nederland een leerpunt om voor jezelf op te komen.
Hier de dodenherdenking op de radio nog meegeluisterd. Hier op Bonaire krijg je daar verder eigenlijk maar weinig van mee. Net als met pinksteren. Hier is 2e pinksterdag geen feestdag.
We zijn laatst nog de Brandaris berg opgeweest. Dit is de hoogste berg van Bonaire (241meter) en staat in het nationaal slagbaaipark waar je twee routes kan volgende. De korte en de lange route. Om de berg te willen beklimmen moet je de korte route volgen. Je mag het park alleen in met een pick-up of jeep gezien alle onverharde wegen en een hoop gehobbel. Flessen water mee en klauteren maar. In ongeveer een uur waren we boven maar het uitzicht is waanzinnig. Naar beneden is nog lastiger met alle stenen. Verder het park doorgereden. Je hebt daar ook hele leuke kleine strandjes nog dus daar ook nog even gezwommen. En ’s avonds nog een heerlijke BBQ.
12mei was de dag van de verpleging en dat vieren ze hier met een feestje ergens buiten de stad op een knoek ;) Een knoek is vaak een stuk land waar mensen permanent wonen of juist in de weekenden heen gaan. Sommige mensen houden daar dieren. Erg leuk om ook zo een keer je collega’s te zien. Veel gedanst, gedronken, gegeten en plezier gehad. Al met al een heel leuk feestje.
We zijn laatste nog bij de gynaecoloog op de koffie geweest. Hij werkt voor 3,5 week in het ziekenhuis om iemand te vervangen en had Josha uitgenodigd. Hij verblijft in een heel mooi appartement vlakbij het vliegveld. Zo’n klassieke Amsterdamse dokter van al 64 maar ontzettend enthousiast. Had hij gebak gehaald voor bij de koffie en chocomel voor mij omdat Josha al had gezegd dat ik geen koffie drink. Vervolgens moest hij nog naar een patient toe en zijn wij even heerlijk een uurtje bij het zwembad gaan liggen om vervolgens weer getoast krentebrood met kaas te eten. Een leuke middag.
Me scooter is vandaag bij de monteur. Hij maakte ongelofelijk veel herrie dat me collega’s me al van ver hoorde aankomen. Er bleek een grote scheur in de uitlaat te zitten.
Verder genieten we nog volop van alle gezelligheid hier tijden happyhours, uiteten gaan, salsa dansen op les en in de Coconotches en inmiddels onze stamkroeg Havanna. Laatst een keer naar HappyHour bij Divi geweest, was ook erg gezellig.
Joost komt al bijna :). Nog een week. Vakantie vragen was moeilijker dan ik dacht. Dit al vroeg van te voren besproken met het hoofd van de wijkverpleging. Zij gaf akkoord en schreef het in haar agenda omdat het rooster thuis lag. Vervolgens kwam vorige week het rooster uit en ja hoor Marije moest gewoon werken. Het hoofd is voor 3 weken op vakantie dus daaronder staan 2 hoofdzuster en zij hadden inderdaad een mail gehad dat ik vakantie op wilde nemen omdat ik bezoek kreeg uit Holland. Of zij wilden kijken of dit mogelijk was. Om een lang verhaal kort te maken. Ik mag nog geen vakantiedagen opnemen omdat ik nog te kort in dienst ben en daardoor werk ik nu extra veel zodat ik dan wanneer Joost komt dat kan compenseren met mijn vrije dagen. De eerste week is al zeker dat ik vrij ben!
Laatst ook nog reanimatiecursus bij pasgeborene op het werk gehad. Inmiddels druk bezig met alle zorgplannen. Deze moeten af zijn voordat het hoofd terug is van vakantie. Alle zorgvragers zijn onderverdeeld. De inspectie wil dat iedere zorgvrager een zorgplan krijgt.
Josha is gevraagd voor de wakeboardwedstrijd op 27 juni. Zij moet tot die tijd 6uur in de week oefenen.
Verder nog genoeg feestje gehad. Laatst een feestje bij City waar het rustig was maar verder wel gezellig onderling. Een feestje bij Sense vanwege hun eenjarig bestaan. Afgelopen weekend was Jazzfestival. Daar zijn we niet geweest maar wel bij de afterparty bij Sense. Livebandje in Coconotches.
Gisteren nog naar een evangelische dienst geweest. De 3e kerk die we bezochten. Er werd vertaling voor ons geregeld. Erg lange dienst. 3uur daar geweest. De pastor was jarig dus daarna nog een traktatie in de vorm van limonade met een loempia. Ook een arts komt in deze kerk en ze verwachtte ons snel weer terug. Een hoofdzuster van de wijk vond het ook erg leuk om ons daar te zien.
Inmiddels toch begonnen met onze inschrijving. Erg lastig de afweging maar goed, we zijn begonnen.
Onze minivilla staat aan de:
Kaya uranus 12
Belnem
Bonaire N.A.

Heel veel Liefs vanuit zonnig Bonaire

Ps: Nog 5 nachtjes Joost!

• 03 Juni 2010 - 06:41

Danielle:

Hi Meis,

Ik vind je stoer! Al je avontuurtjes en gewoon keihard opzoek naar een nieuw huis! Klinkt trouwens wel heel erg prima dat nieuwe huis van jullie!

Ik heb nu je adres, dus je raad het al een krabbel of iets kan je even op wachten;).

Heeel veel plezier met Joost!!

Liefs

• 03 Juni 2010 - 07:45

Ilona:

Lieve Marij,

Wat ontzettend leuk om je verhaal weer te lezen :d! Lekker luxe zo'n huis ;)..benieuwd hoe het er uit ziet! Gelukt met de verhuizing?

Nu nog even duimen voor Joost z'n karten, en dan komtie zondag lekker jou kant op! Heel veel plezier, en geniet er lekker van! De volgende mail komt naar je toe zeer binnenkort ;)..

Liefs,,

• 03 Juni 2010 - 14:42

Martin:

Marije!

Leuk verhaal weer :) Super dat je een nieuw huisje hebt gevonden!

Veel plezier straks als Joost er is, en let je wel een beetje op hem ;)

Liefs

• 03 Juni 2010 - 17:05

Janny:

Lieve Marije, weer een hele boel belevenissen en een geweldig eigen stekkie!! Zoals ik al krabbelde nog een paar daagjes/nachtjes en dan genieten van het samenzijn. Ik hoop dat jullie een hele leuke tijd hebben. Liefs uit Ouddorp...... maar eerst moet er nog worden gekart. First things first!

• 03 Juni 2010 - 17:27

Marije:

Feesten, feesten en ook nog een beetje werken. Haha dat klinkt me bekend in de oren..

Fijn dat je een super leuke tijd hebt, geniet er maar lekker van. Hier alles goed, druk aan t werk. En op zoek naar een andere baan. Heb komende week 2 gesprekken dus ben benieuwd.

Have fun met joost!!!

• 03 Juni 2010 - 17:36

Hendri En Wilma:

Hoi, hoi,

Nou je hebt je draai geloof ik wel gevonden! Gewoon een nieuw huis!! Leuk hoor!
    Wij lopen hier de avondvierdaagse met Anne, Daan, Dave, Ruben, Ome Leen, Dennis, Bert, Lida en Marian! De 2 1/2 kilometer! Stukje van niets vegeleken met jullie berg!! :)

Nou geniet van de tijd die komen gaat met Joost!!

Groetjes vanuit 's-Gravenzande!

• 04 Juni 2010 - 13:28

Wilma:

Marije
    Wat een leuke ervaringen doe jij op zeg.
    Wij hebben ook jou huis van binnen al gezien.
    LUXE hoor.

Geniet maar heerlijk met Joost op dat mooie Bonaire.

Mis je wel hoor.

Je Ma

• 07 Juni 2010 - 08:31

Lein:

Hej lieve Marije,

Wat heerlijk om weer een verhaal van je te lezen :D Je geniet er echt wel, dat lees je gewoon aan je verhaal!

Joost is inmiddels al gearriveerd, geniet er maar lekker van, zo samen vakantie!! ;)

Meis,, Ik mis je wel hoor!!

Liefs vanuit stellendam!

• 08 Juni 2010 - 08:38

Josee:

He Marije,

Beetje laat..maar ik ben iedere dag druk aan het klussen ;) dus ben wat minder achter de computer te vinden. Superleuk dat Joost er nu is, geniet ervan samen!

Wat een verhalen weer, het klinkt geweldig!

liefs Josee

• 17 Juni 2010 - 11:03

Marja:

Ha nichtje,

Zooo lekker aant genieten met Joost nu? Hoelang blijft ie? Je hebt t erg naar je zin lees ik, das n goed teken!! Fijn om dat te lezen!! Geniet er nog lekker van en ckr nu ff nog saampies!!

Kus van je nicht Marja