Bonaire - Reisverslag uit Melissant, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Melissant, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Bonaire

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 April 2010 | Nederland, Melissant

Lieve mensen,

Het avontuur begint weer. Morgen vertrek ik voor bijna 7 maanden naar Bonaire om daar voor 6 maanden in de wijkverpleging te werken. Sinds ik in Suriname geweest ben, roep ik al dat ik weer weg wil en ik ben heel blij dat ik deze kans krijg. In eerste instantie zou ik via Interchange naar Aruba gaan voor een jaar maar helaas hadden ze daar geen vacatures. Josha de Groot een vriendin en oud klasgenootje van mij was ook geinteresseerd dus samen hebben we gesolliciteerd op de Antillen. Een week later gebeld of er al reactie was. Josha werd aangenomen in het ziekenhuis op Bonaire voor een periode van 6 maanden. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar vrijwilligerswerk. Ik kwam uit bij Els v Teijlingen in Uganda. Zij heeft daar een opvangtehuis en heette mij daar welkom. Vervolgens kreeg ik mail van Bonaire of ik nog geinteresseerd was en of ik mij diploma wilde sturen. Gelukkig wist Josha mij te vertellen dat ze een baan hadden in de wijkverpleging voor een periode van 6 maanden. Vervolgens een telefonisch sollicitatiegesprek wat erg soepel verliep. En morgen vertrekken Josha en ik. Ik ga daar in de wijkverpleging werken. Bonaire is in 7 wijken verdeeld waar ze bij de wijkverpleging 3 delen van maken. Ik krijg de verantwoordelijk over 1 zo'n deel. Ik heb 2 maanden inwerkperiode. In de eerste maand heb ik alleen maar dagdiensten van 7 tot 12, vervolgens 2 uur lunchpauze en dan weer van 14 tot 17. Na die eerste maand ga ik ook avonddiensten draaien, deze zijn van 7 tot 10 en van half5 tot half10. Verder krijg ik een auto van de organisatie. Er gaat een 2e jaarsleerling met me mee voor de verzorgende taken. Het ziekenhuis op Bonaire is teruggebracht van 60 bedden naar 36 bedden, vandaar dat de wijkvepleging ook zo uitbreid. Ook hebben ze een diabetespoli. Josha gaat het ziekenhuis is. Morgen vliegen we om 13u en komen plaatselijke tijd daar 18:40 aan. Het wordt een lange vlucht vn 12uur ivm een tussenstop. Dan gaan we tot 7april een hotel in wat we krijgen van de zorgorganisatie. Het ziekenhuis en de wijkverpleging valt op Bonaire onder 1 organisatie. Na het hotel gaan we naar een appartement. Gelijk in onze eerste dagen krijgen we al bezoek van Jenny, een vriendin van Josha en mij. Zij komt in het weekend en blijft tot donderdag. Na de pasen beginnen we dan op 6 april. Om 8:30 worden we verwacht op het kantoor. Verder komt Joost al na 9 weken voor 12 dagen . Mijn nichtje Elma komt met een vriendin en nog 2 andere vriendinnen nemen het in overweging. Jenny komt in juli nog een keer een week. En verder hopen mijn ouders en broertjes in de herfstvakantie te komen. Ik kijk er erg naar uit. Het afscheid is langszaam begonnen....maar daarvoor ga ik hopelijk een hele mooie,gezellige,leerzame,leuke periode tegemoet.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

  • 01 April 2010 - 12:04

    Marije Van Leeuwen :

    Richtje

    Hoi Marije en Josha,
    Ik wens jullie heel veel succes op Bonaire.
    Geniet er van
    Richtje

  • 01 April 2010 - 12:34

    Paola:

    Heeeel veel succes voor jullie & geniet ervan!
    Liefs

  • 01 April 2010 - 12:51

    Hendri En Wilma:

    Wij wensen ongelooflijk veel plezier en een leerzame tijd toe!
    Enneh het vliegen..... kom je heus wel overheen. Zodra je daar bent , ben je het vast alweer snel vergeten!

    We gaan je volgen hoor!

    Groetjes!

  • 01 April 2010 - 13:18

    Ome Leen Tante Pia:

    Ha Marije. Het klinkt allemaal reuze enthosiast, en wat is het ineens snel dat je al weg gaat. We wensen je een behouden vlucht en een hele goed tijd toe. Die van Zwietes zijn niet zo avontuurlijk geloof ik, maar je zal het wel ergens van hebben. Goed hoor!!! Maar we wensen je heel veel werkplezier en uitgaansvreugde toe, maar DENK WEL AAN Joost, want een bruine in de familie hebben we nog niet en willen we geloof ik ook niet!!! Hartelijke groeten en we horen wel weer Ome Leen en tante Pia

  • 01 April 2010 - 15:59

    Josee:

    Lieve Marije,

    Heeeeel veel succes en plezier in Bonaire!
    Geniet ervan en doe voorzichtig!

    xx Liefs.

  • 01 April 2010 - 20:29

    Mieke:

    Hoi Marije,ik hoorde net van oma dat je morgen om 9.00 uur vertrekt. De kaart die ik gisteren te laat op de post deed, heb je dan vast nog niet, dus wil ik je op deze manier nog even een hele goeie reis toe wensen en geniet van je 7 maanden op Bonaire.
    Heel veel liefs ook van Marcel en de kids, groetjes

  • 01 April 2010 - 22:12

    Janny:

    Lieve Marije,
    Afscheid hebben we vandaag al genomen. Nogmaals een goede reis en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
    Denk erom : Blijf jezelf!
    Liefs uit Ouddorp

  • 02 April 2010 - 11:55

    Anneloes:

    Heey meis,

    Heel veel succes daar en heel veel plezier.

    xxx

    Anneloes.

  • 02 April 2010 - 12:26

    Marije V Es:

    Hee Marij,

    Had je gister nog een sms gestuurd maar is volgens mij niet meer aangekomen. In ieder geval ga ik je weblog trouw bijhouden en ga de dagen aftellen dat je weer terug bent. Heel veel plezier en succes daar!!!

    Veel liefs

  • 02 April 2010 - 12:45

    Corina:

    Ik ga je volgen!
    X

  • 02 April 2010 - 14:34

    Jenneke:

    Hey Marije,

    Leuk dat je weer een reisverslag gaat bijhouden, dan kunnen wij ook meegenieten:)! Vanochtend schrok ik opeens wakker en baalde dat ik nu te laat was om je nog gedag te zeggen. Misschien een goed excuus om ook naar Bonaire te komen..;)

    Heel veel plezier, geniet er van!
    Liefs, Jen en Lennard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Melissant

Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 59180

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: