Toeristen op Boanire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Toeristen op Boanire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Toeristen op Boanire

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,
Allereerst weer bedankt voor al jullie reacties. Het is erg leuk om te weten dat er mensen zijn die me weblog ook echt lezen :) Gelukkig met thuisfront al kunnen msnen waar helaas de stroom uit viel :P Met Joost en ook nog even met zijn moeder kunnen skypen. Met vriendinnetjes kunnen hyven.
Na mijn vorige bloq nog even genoten op het strand van de heerlijk helderblauwe zee. Vervolgens door Kralendijk gaan lopen. Dat is de hoofdstad, en ook de enige. Het park af en als maar rechtdoor. Gelukkig me toilettas aan kunnen vullen want had de helft terug moeten geven aan me ouders doordat alles in me handbagage zat en vloeistoffen zijn niet welkom aan boord in de handbagage. Heerlijk ijsje op en vervolgens nog een cocktail. Wat opvalt is dat je echt veel Nederlanders ziet. 10% procent van de bevolking komt uit Nederland wordt gezegd. Niet alleen jonge mensen die hier werken maar ook wat ouderen. Geen idee wat ze hier allemaal doen.
’s Avonds me laten meeslepen in Josha haar af en toe slechte eetgewoontes:P En voor een keer het avondeten overgeslagen en chips op de kamer op.
Het water van de douche is hier wat lauw. Niet echt warm.
Lek gestoken door de muggen, echt zwaar frustrerend en zeer veel jeuk. Om gek van te worden. 15

Zondagnacht kwam Jenny. Josha is haar gaan halen met de taxi en ik bleef heerlijk slapen. Zondagmorgen naar paasdienst geweest. Merendeel is hier rooms-katholiek maar wij kozen voor een de protestanse gemeente. Klein kerkje waar ongeveer 70 man in kan waaronder nogmaals veel Nederlandsers. Maar erg leuk. Met een volwassenkoor waaronder ook veel Nederlanders en een kinderkoor. Het gaat van Nederlands naar Papiaments naar Engels. Heel leuk.
Vervolgens de gehele dag heerlijk ons vermaakt aan het strand met tijdschriften,boeken,ipod,snoepjes,gelach,drankjes aan de bar,koffie/thee,kaakjes en heel veel gezelligheid.. ’s Avonds echt fantastisch gegeten in ’t restaurant op dit resort. Echt heerlijk.
2e paasdag al vroeg vroeg wakker. Nog even de zee ingeweest, vervolgens ontbeten. En navraag gedaan naar het wakeboarden. Dit is een soort van waterskien achter een bood maar dan met beide benen op 1 boord. Het bleek 120dollar dollar voor 4uur maar dan moesten we zelf de boot besturen. En aangezien wij geen ervaring daar mee hebben en niet kunnen wakeboarden kregen we het advies om een kapitein te huren. Dit bleek mogelijk maar dan gingen we 2uur voor 120dollar. Aangezien ik nog genoeg bezoek krijg,wat ik erg op prijs stel besloot ik om niet mee te doen aan het wakebaorden maar alleen mee te gaan op de boot en daardoor ook wat kosten te besparen. Het was wel erg gaaf. We kregen gelijk een cursus varen. Je mag hier niet ankeren maar alleen bij gele boeien aanleggen. Dat zijn ook punten waar men mag duiken en snorkelen. Ook nog een stukje langs Bonaire gevaren. Vele delen strand horen bij een resort,wanneer je op dit strand wil moet je betalen. Gelukkig zitten we nu nog op zo’n mooi resort en heeft de kapitein gelijk een stukje aangewezen waar het gratis is. Ook heeft hij het duurste hotel laten zien, waar men gemiddeld 500a600dollar per nacht betaald. Daar ligt ook de grootste haven van Bonaire met 1 echt gigajacht al vertelde de kapitein dat er met kerst nog een veel grotere ligt die van de 2e man van microsoft is met 2 helikopterdeks enz enz. Ook de 2 aanlegplaatsten voor cruiseschepen gezien maar momenteel ligt er geen cruiseschip.
Vervolgens nog weer 1,5uur genoten op het strand op het resort en van de helderblauwe zee. Het weer was wat bewolkt. Ook in de ochtend waren nog enkele druppels gevallen maar nog heerlijk warm dus je hoort ons niet klagen. Altijd beter als in Nederland :P:P:P
Vervolgens Kralendijk weer ingelopen om scooters te gaan huren. 3 dagen voor 50dollar. Wel een grote borgsom er nog bij. Na wat zoeken het ziekenhuis gevonden. Daarnaast zit ook gelijk het kantoor en de organisatie voor de thuiszorg. De supermarkt was helaas gesloten op 2e paasdag. Vervolgens nog even wat gedronken en richting de duurste wijk van Bonaire gereden. Daar staan huizen van 7miljoen tot 700miljoen dollar zeggen ze ;) Alsmaar doorgereden naar de noordkust. Genoten van de prachtige natuur die nu nog wat droog en dor is maar in april gaat alles bloeien. Gelachen om de brugman keukens&badkamers en om de DA drogist. Prachtige groene vogeltjes gezien en de grote stormvogels boven het water. Een zeer enge ontdekking gedaan, leguanen kunnen zwemmen. Niemand durft de zee meer in :P Langs de grotten van Curado gescooterd. Helaas ook de armere delen van Bonaire gezien. Echt hutjes maar in Nederland zijn er in strenge winters ook nog steeds vele daklozen en hier zijn toch aangenamere temperaturen maar het blijft triest. Je rijdt vlak langs de zee waar vele mensen aan het duiken of snorkelen zijn en vervolgens rijdt je weer door de bergen. Wel is het aan de noordzijde erg dicht begroeid qua natuur. Veel cactussen. Verder zie je veel ezeltjes en geitjes loslopen.
Het is trouwens ongehoord hoe hard die scooters kunnen zonder helm want dat kennen ze hier niet en in korte broekjes. Ja sorry, had beloofd voorzichtig te doen maar moest het even uitproberen.
´s Avonds bij het andere restaurant gegeten op het resort wat wat tegenviel door de kwaliteit van de dag ervoor.
Dinsdag mochten wij kennis gaan maken op het werk. We kregen een korte rondleiding, werden aan teveel mensen voorgesteld. Het kantoor was vroeger een nonnenhuis. Het ziekenhuis en verpleeghuis zit allemaal in 1. Ze hebben maar weinig eigen specialisten omdat dat dit gewoon te duur is voor dit eiland. Er bevindt zich ook een arts en zijn naam is Cornelis van Leeuwen. Ook kregen we mede gedeeld dat we pas de 12e in dienst gaan, wat natuurlijk wel erg prettig is voor Jenny die tot de 9e blijft. We moeten ons nog in laten schrijven en vrijdag hebben we een afspraak om alle papieren door te nemen.
Inmiddels een simkaart op Bonaire gekocht. Mijn nummer is 005997887553. Smsjes naar Nederland sturen lukt helaas nog niet. Ontvangen wel. Via hallobuitenland.nl kan er goedkoop gebeld worden;)
Nog een rondje door de supermarkt gedaan en het blijkt inderdaad te kloppen dat de boodschappen best prijzig zijn maar even wat sap en chips ingeslapen. Woensdag na de verhuizing de rest.
Vervolgens zijn Jenny en Josha naar het strand gegaan en ben ik gaan skypen met Joost.
Half in de middag weer op de scooter vertrokken. Deze keer naar de zuidkant. Onderweg nog even getankt wat hier spotgoedkoop is naar mijn idee. We reden langs de zout lading pier. Grote bergen zout. Dit is het grootste exportproduct van Bonaire. Echt een heel groot gebied zoutwinning. Ook staan daar de slavenhutjes. Echt piepklein. Hier sliepen vroegen de slaven in die op de zoutpier werkten. Verder is dit gebied erg vlak en zeer zeer dunbevolkt. 1 weg leid je over de zuidkust heen met aan de linkerhand de zoutwinning en de rechterhand veel rotsblokken en stenen en daarachter de woeste zee met 4 tot 5 meter hoge golven. Vervolgens nog een drankje gedaan bij het windsurfparadijs van Bonaire op Sorobon Beach. Erg mooi daar. Onderweg nog wat flamingo’s gespot. Besloten dat ze wel thuishoren in Bonaire. Ze lopen zo lekker langzaam.
In de avond genoten van een barbecue op het resort wat erg goed smaakte.

Vervolgens dachten we 's avonds dat de buren aan het douchen waren maar het bleken buien te zijn die de gehele nacht door gingen.

Vanmorgen zouden we verhuizen maar na een telefoontje bleek dat we nog mochten blijven omdat er momenteel geen plek is in het appartement waar we naar toe zouden gaan. Wat een luxe.

Vanmiddag afgesproken met Kim en Lianne. Zij zijn hier al langere tijd. Met hun gaan we wat drink.

Veel liefs vanuit Mooi Bonaire!

Ps: Love you Joost!

• 07 April 2010 - 13:57

Ilona:

Hoi lieve Marij!

Wat klinkt dat ontzettend goed daar zeg, en wat een luxe dat je gewoon nog mag beginnen met een weekj vakantie daar ;)...en nog eens in dat luxe resort ook, cool!

Ondertussen heb ik ook Skype, dus wie weet kunnen we ook skypen binnenkort :D!

Heel veel liefs,,

• 07 April 2010 - 13:58

Hendri En Wilma:

Hoi Marije,

Nou zo te lezen vermaken jullie je prima en denk je maar weinig aan thuis! Hier is het nu ook prima weer en kan ik m'n kleurtje van de Dominicaanse even bij houden!
    Geniet ervan en leuk hoor om te lezen wat je doet en beleefd!

Liefs,
    uit Nederland!

• 07 April 2010 - 15:02

Pa En Ma:

We hebben net met je gebeld.Dus we zijn al helemaal op de hoogte.Je zit daar echt niet slecht.
    We hopen dat het genieten en werken goed mag blijven gaan.

Groetjes van thuis.xx

• 07 April 2010 - 15:10

Saskia Van Der Kraan:

Hoi Marije,
    Nou, je bent al helemaal gewend, geloof ik.... om jaloers op te worden! Maar goed, het echte werk gaat natuurlijk nog komen. Veel plezier en succes hoor!!

• 07 April 2010 - 15:12

Janny:

Je raakt al aardig ingeburgerd op het eilandje. Klinkt allemaal reuze vakantie-achtig maar er zal toch ook gewerkt moeten worden. Het verslag is leuk om te lezen en zo blijven we prima op de hoogte. Veel liefs.

• 07 April 2010 - 15:30

Josee:

Wauw wat klinkt dat mooi!
    Ook fijn dat je nog even de tijd hebt om het eiland te verkennen en het werken dus nog even uitgesteld wordt :blink:

xxx

• 07 April 2010 - 16:26

Paola:

He Marije!

Dat klinkt goed in dat luxe hotel ;)! Geniet van je weekje vakantie! Ben erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet, dus hoop dat je er nog foto's op gaat zetten :D

xx

• 07 April 2010 - 18:00

Jantien:

Joehoe!!
    Ben nu stiekem wel jaloers zeg, maar ik zou mn vriendje natuurlijk niet zo lang kunnen missen. Leuk om je verhalen te lezen. Je kunt hierna wel een boek gaan schrijven..
    Niet te veel flirten met die dokters strakjes he, geniet nog maar van je vrije tijd!
    Kusjes Jantien

• 08 April 2010 - 08:31

Tante Pia:

O,O, Marije wat heb je het al heerlijk naar je zin. Leuk dat je al zo het eiland aan het verkennen bent. geniet ervan hoor. Hartelijke groeten van ons en leuk om je verslag te lezen. Ome Leen en tante Pia

• 08 April 2010 - 17:30

Marije Van Es:

Hooi Marij,

Wat een prachtig verhaal zo, je hebt het heerlijk naar je zin. Met mij gaat t goed, ben vandaag geopereerd maar is allemaal goed gegaan. Ik heb je nmmr genoteerd dus ga snel een keer smssen en bellen. Meid geniet van je extra vrije dagen in het Resort maar dat zal vast wel lukken!!!

LIefs en kussie
    J naamgenootje

• 08 April 2010 - 18:21

Sharon:

Marije!

Echt super je verhaal,, zo te lezen heb je het geweldig naar je zin daar!.. Stiekem toch wel erg jaloers op je met dat mooie weer daar(A)..

xxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 April 2010 - 19:46

Edwin:

hoi zus

nog ff geniet dan maar hard gaan werken,, want nou kan die wel weer!!;) geniet er van!

xx ed

• 09 April 2010 - 11:46

Danielle:

Weer zo'n leuk verhaal :).
    Ben stiekem heel jaloers!

Wen maar niet te veel wennen aan de luxe ;).

Wacht met smart op de rest van je leuke, mooie verhalen!

x

• 11 April 2010 - 02:11

Caroline:

Hey Marij!
    Ik dacht even kijken of Marije al wat heeft geschreven op haar blog... Moest gelijk al drie verhalen (en wat voor ;)) terug lezen haha! Het klinkt onwijs leuk allemaal en ga er nog maar even heel erg van genieten voor het harde werken begint!
    Dikke kus, Caro

• 11 April 2010 - 11:10

Elma:

Ha nichtje,

Wat een verhalen wauw, ik kan het me helemaal voorstellen en heb nu al zin in de zomer!!!

Ik ben weer hard aan de studie en verder rustig hier, het begint mooi weer te worden!

Nou meid genieten nog lekker daar en natuurlijk werkse!

Liefs Elma

• 16 April 2010 - 10:37

Anneloes:

Hey meis

Hoe issie met je!
    Leuk om je verhalen te lezen. Je hebt t wel leuk daar? En het werk?

groetjes,

xxxx