Bon Bini Bonaire <3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Bon Bini Bonaire <3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Bon Bini Bonaire <3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Tijd voor een nieuwe weblog. De hoogste tijd. Het is alweer 6 weken geleden. Tijd vliegt. En ik bleef die weblog maar uitstellen. Maar nu eindelijk……..midden in de nacht getypt omdat ik nogal wakker lag en vandaag even de puntjes op de i gezet. Slaap nog altijd matig hier.

Langlang geleden hebben we paardgereden. Lianne was jarig en we wilden haar graag een activiteit geven wat ze hier nog niet had gedaan. Dat was lastig want zij zit hier al bijna anderhalf jaar. Maar het is gelukt. Het werd paardrijden. Financieel was dit mogelijk en we konden zelfs nog een schoonheidsbehandeling erbij geven. Haar verjaardag ’s avonds bij haar thuis gevierd. Lekker op z’n Hollands maar dan heerlijk buiten. En enkele weken later zijn we gaan paardrijden met zn 6e. Er gingen 3 heen op de paarden met gids en 3 terug. Aangezien ik de meeste ervaring had mocht ik op de witte schimmel. Stijg ik op, pak ik de teugels op maat, begint dat beestje me toch rondjes te draaien. Blijkt dus dat je hem juist losse teugels moet geven. Ook heeft hij een hele bijzondere drafgang, wel heel prettig. De paarden verblijven ergens op een knoek. Wat vroeger echt een heel mooi verblijf schijnt geweest te zijn. Nu is het wat vervallen. We zijn naar Laq (meer) gereden. Echt prachtig die route daar waar je alleen met de paarden kan komen. Daar gezwommen met de paarden maar de schimmel wilde wel in het water maar helaas niet zemmen en we hebben pauze gehouden en de andere 3 weer terug. Nog afgesloten met een lunch. Erg leuk.

Inmiddels zijn we begonnen aan salsacursus beginners 2. Helaas dansen er maar weinig mannen mee. 1 is doorgegaan met de cursus. 1 man danst mee maar puur omdat er te weinig mannen zijn want hij kan al dansen. De dansleraar en zijn danspartner Lianne kan ook als man dansen. En gemiddeld zijn er 7 vrouwen. We leren nu steeds meer combinaties met alle draaien die we hebben geleerd. Ook in deze cursus nog veel bezig (geweest) met 1 nieuwe draai. De crossbodyturn. Laatst hebben we geleerd hoe je moet eindigen wanneer het liedje ten einde loopt, dit noemen ze het fotomoment. En verder komt er voor de vrouwen nog de styling bij de armen bij kijken. Iedere dinsdagavond een uur en meestal sluiten we dan nog af met een drankje bij Havanna.

De oranjegekte is inmiddels ook weer gezakt. Ik had van tevoren niet gedacht dat het hier zo zou leven. De eerste wedstrijd heeft Joost hier nog kunnen zien maar ik was toen aan het werk. We hebben alleen alle wedstrijden gevolgd waarin Nederland meespeelde. Er waren 3keuzes om te gaan kijken. Lee sportcafe, Restaurant ElMundo of City Cafe maar 1 ding was duidelijk. Overal was het oranjegekte, gejoel en gejuig en een heleboel oranjefans. Zo af en toe waren er bij CityCafe nog wat andere fans aanwezig. Maar oranje won het toch duidelijk. Er werd een hoop gefeest, gezongen en gedanst. Behalve na de finale. Toen was iedereeen al vroeg vertrokken. Wij hebben nog een klein feestje gebouwd en zijn heerlijk uiteten geweest. De rust is weder gekeerd.

Inmiddels 2 duiken gemaakt na mijn openwatercursus. 1 met Kim en Lianne. Dit ging prima alleen kreeg Kim helaas erna last van haar oren. En afgelopen week met Thiemo en Claudia geweest. Ook een leuke duik gemaakt. Daar lag ook een klein wrakbootje wat ook leuk is om te zien. En verder nog een platte rog (soort van) gezien. 2 hele grote vissen. Die zien je dan wat verderop en zwemmen geheel stil in het water. Het gaat hier ook heel gemakkelijk. Je huurt je spullen. Rijdt met de auto naar de duikplaats en loopt het water in. Binnenkort wil ik met de advanchedcursus starten samen met Lianne en Claudia. Dit om wat meer duikervaring op te doen. Deze cursus bestaat uit 5 duiken waaronder diepduik, nachtduik en wrakduik. Ook komt hier weer een theorietoets bij.

Afgelopen weken veel scooterellende gehad. Het begon allemaal bij mij toen ik met Anna afgesproken had. Haar ken ik nog van het Surinameavontuur en zij was hier op vakantie. Samen zijn we een middagje naar het strand geweest waar we nog een heerlijke hoosbui over ons heen kregen maar mijn scooter is toen opgehaald. Vervolgens bleek de band bij de koppeling kapot en was het nogal moeilijk om aan nieuwe materiaal te komen. Hunzelf hadden het zowizo al niet. Bij de andere zaak was de beste baas op vakantie dus kon ik nog enkele dagen wachten. Uiteindelijk was hij klaar en kon ik hem ophalen. Binnen 24uur was hij weer kapot. Nu ligt het waarschijnlijk aan de koppeling. Larry de monteur is zonet hier geweest. Heeft de koppeling eruit gehaald. Hij denkt dat hij niet stuk is maar neemt hem mee om door een ander te laten bekijken. Wanneer de koppeling stuk is, kan dat de oorzaak zijn waar door die band al 2keer stuk is gegaan. Technisch he. Josha haar scooter was ook stuk. Deze startte niet meer. Nu konden we gisteren haar scooter ophalen en hebben we de gehuurde scooter ingeleverd waar we voor 3 dagen nog omgerekend dik 20euro voor moesten betalen. Maar op de weg naar huis ging ook deze alweer kapot. Opnieuwe weer 1huurscooter en ook vandaag gaan ze naar die van Josha kijken. Drama, maar goed…. Gelukkig is de criminaliteit onder de scooters klein. Of ze nemen hem in het geheel mee of ze blijven er van af. Bij auto’s stelen ze veel eerder onderdelen of snijden ze de benzineleiding door. Wij hebben nog steeds het verhuurbordje ervoor op op zitten, we hopen maar dat dat ze een beetje afschrikt.

Op het werk gaat het verder goed. Werk me een slag in de rondte. Gemiddeld 45uur per week. Werk wat extra om de uren in te halen toen Joost hier op vakantie was. Maar ik kijk uit naar eind augustus. 21 augustus komt Elma op bezoek met een vriendin van haar. Het laatste weekend van augustus ga ik nog met 5 meiden een weekend naar Curaçao en die maandag na dat weekend haal ik om 15uur ’s middag Joost op, op het vliegveld van Curaçao. Met Joost hoop ik ook nog 10dagen op vakantie te gaan, het wordt hoogstwaarschijnlijk Cuba en de andere dagen blijven we op Bonaire.

We zijn met een kookrooster begonnen. Dit idee kwam van Lianne, zij wilde gezonder gaan leven. 10dagen proeftijd gehad. Elke dag kookt iemand anders. Dit om geld te besparen zodat we nog vaker naar onze stamkroeg kunnen, voor rust/regelmaat/reinheid, structuur, verbetering van kookkunsten. Dit beviel ons zo goed dat we dit 4 keer in de week aanhouden met Kim, Lianne en Josha. Het is ook een stukje creativiteit. Iedereen zoekt wat lekkergezonds op op internet maar het is altijd maar de vraag of alles aanwezig is. Vooral ah.nl is erg geliefd. Laatst 4 supermarkten afgeweest voor een stukje geitenkaas terwijl die beesten hier vollop in het wild leven, had ik uiteindelijk een stukje importgeitenkaas uit Nederland. Laatst had Lianne hartige pannenkoeken gemaakt en zijn we die op het strand gaan opeten. Ook erg leuk. En we sluiten altijd af met een toetje. Laatst had ik zelf appelchocoladecrumble als toetje gemaakt. Of we halen gewoon kant en klare. Je zier in de supermarkt veel jumbomerk of sparmerk. Soms zijn artikelen een week lang niet leverbaar.

Josha heeft nog bezoek gehad van haar moeder en oma. Bijzonder dat haar oma deze reis nog kon maken. Het was erg leuk. We zijn nog uiteten geweest. Oma was nog jarig. En we hebben ons ook heerlijk een beetje laten verwennen terwijl zij aan het koken en afwassen waren. Echt een huiselijk sfeertje heerste er in huis.

Het huis bevalt nog steeds erg goed. Wel een dolle beestenboel in en om het huis. In het huis zien we vooral gekko’s maar daar heb ik gelukkig geen moeite mee. Toen Joost hier was nog 2 kakkerlakken in de badkamer ’s nachts om kwart voor 2. Ik heb mijn held daar opgesloten met een spuitbus maar hij heeft ze allebei voor me vermoord. De spuitbussen die ze hier gebruiken zijn uit Venezuela en Colombia. Deze zijn allang verboden in Nederland maar het spul werkt wel. Verder veel salamanders en leguanen achter het huis. Die leguanen proberen nogal regelmatig door de schuifpui naar binnen te komen. Verder hebben we prachtige papegaaien vliegen in de tuin en andere vogels. De ratten heb ik over de elektricitetisbedrading zien lopen en prachtige grote landkrabben lopen over straat.

Kim en Lianne logeren voor 5 weken in een villa op de berg (wijk: Republiek) in het huis van een gezin wat nu op vakantie is met een prachtig zwembad erbij en een waanzinnig uitzicht. Hun tijd zit er alweer bijna op. Ook wij waren daar veel om van alle luxe te genieten. Zo kookten we daar ook veel omdat daar een vaatwasmachine aanwezig is. Ook nog een gezellige barbecue gehad daar. Nog wat logeerpartijtjes er op nagehouden. Maar helaas is het voorbij na dit weekend.

De tijd vliegt hier. Ik blijf nog maar 11 weken. Josha vertrekt 19 september al. De tijd die ik nog moet wachten totdat Joost komt,lijkt soms wel weer erg lang te duren. Het eerste sollicitatiegesprek staat al gepland voor wanneer ik terug kom in Nederland maar ik ga ook nog even verder kijken voor vacatures. Ik hoop in of in de buurt van Rotterdam in het ziekenhuis te gaan werken.

Het weer wisselt nogal. De enige dag is het bewolkt en vallen er veel buien. En de andere dag is het weer onwijs warm. Jullie mogen ook niet klagen toch in Nederland? Vandaag weer regen hoorde ik.

Laatst heeft Josha nog meegedaan met de wakeboardcontest. Zij was daar voor gevraagd om in het BlueBayrental team mee te doen. Er zijn 4 bootverhuurbedrijven. Deze hadden allemaal een team met 5 personen. Een ieder mocht 3 rondjes wakeboarden en dit werd beoordeeld door een jury. Van daaruit werden er 7 gekozen die nog 7 minuten mochten wakeboarden en vervolgens de prijsuitreiking. Lianne en ik zijn op het strand een hele dag gaan aanmoedigen. Lianne had in haar nachtdienst een spandoek gemaakt. En ook de vuvuzela’s kwamen weer goed van pas. Josha is nog 2e geworden dus we waren erg trots op haar. Helaas waren ze niet in de prijs gevallen voor de originaliteitprijs want zij sloten af met vuurwerk. De dag afgesloten met en barbecue op het strand.

Verder genieten we hier nog steeds volop van ZON, zee, strand, zwembad aan de berg, afwasmachine aan de berg, dvd’s aan de berg, boeken aan de berg, Lostdvdbox van Kees, BBQ, feestjes, kookroosteravonden, salsales, duiken, stamkroeg Havanna, happyhours en af en toe uiteten.

Laatst zijn we met 4 meiden gaan bowlen. Ik begon heel goed maar helaas werd dat steeds minder. Het is hier ook echt spotgoedkoop om te bowlen nog geen 5euro per persoon. Ook zijn we laatst naar de filmavond op Plaza geweest. Daar draaien ze elke donderdagavond een film op het strand met ligbedjes ervoor. Eerst daar op het strand lekker pizza gegeten en vervolgens bedjes uitgekozen om van de film te genieten. Zo vermaken we ons prima.

Gisterenavond een Cubaanse avond gehad bij Divi en daar ook nog heerlijk pasta gegeten.

Vanmorgen gewerkt en hoopte even in de hangmat te gaan liggen. Ik draai altijd even de hangmat om, om de losse blaadjes eruit te schudden maar niet goed gekeken. Ga ik liggen, ik dacht wat voel ik voor nattigs. Terwijl ik op sta, glijd dat glibberigsnattigsvies iets in me spaghettihempje en maakt het me echt gillend gek. Bleek het een kikker te zijn. Maar aangezien me spaghettihempje in me broek zit kon hij er niet uit en stond ik idioot te schudden want durfde hem echt niet beet te pakken. Heel vies.

Ik zeg een mooie afsluiter ;)

Veel Liefs uit het zonovergoten Bonairu!

Ps: Nog 23 nachtjes!

  • 07 Augustus 2010 - 16:13

    Marije:

    Heej lkkr wuuf :P

    Wat een leuk verhaal weer. Ik moet zeggen dat je minder trouw bent met je weblog als ik Suri.. Misschien mis je mijn aanwezigheid (lees: die van mijn laptop) toch wel een beetje!!

    Have fun!!

  • 07 Augustus 2010 - 16:31

    Josee:

    Heee!
    Oooh wat moest ik net lachen om je kikkerverhaal!
    Ik zat paar weekjes terug op de bank in ons huis.. springt er een kikker de woonkamer in!!

    En ja..ik durfde em niet te pakken...marijn was er niet...dus heb ik de buurjongen (die ik net 2 dagen kon :blink:) maar even geroepen en die heeft me gered haha!

    xx Josee

  • 07 Augustus 2010 - 17:10

    Janny:

    Lieve Maije, voor je weblog neem ik natuurlijk onmiddellijk alle tijd. Leuk verhaal weer, nog steeds genoeg te beleven op dat eiland alhoewel kikkers .... Ik neem het verhaal weer mee naar oma, die ale jouw verhalen trouw leest en bewaart.
    De weken vliegen om maar er blijven genoeg uren over om te genieten!
    Liefs uit Ouddorp

  • 07 Augustus 2010 - 17:30

    Ilona:

    Wat een geweldig verhaal weer :D....heb je ook net een krabbel gestuurd, maar vergeet daarin maar te lezen waar je weblog blijft :P!

    Enjoy!

    (L).

  • 07 Augustus 2010 - 21:28

    Je Ma:

    Volgens mij heb je het nog erg naar je zin daar.

    Ga gelijk even je verhaal uitprinten voor de Oma's.

    Mis je............

    Kus Kus van je Ma

  • 08 Augustus 2010 - 08:08

    Hendri En Wilma:

    Nou leuk om je verhaal te lezen! En natuurlijk kijk ik ook wel eens stiekum op je hyves!

    Veel plezier!

    Groetjes,
    Hendri en Wilma

  • 08 Augustus 2010 - 09:25

    Lein:

    Hej Meis,

    Wat een heerlijk verhaal weer...Ik geniet ervan om het te lezen!!

    Veel plezier!!

    Liefss

  • 08 Augustus 2010 - 12:52

    Jolanda:

    Leuk om weer wat te lezen! Heerlijk al die plannen voor de aankomende maanden! Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken.
    Lieffsx

  • 08 Augustus 2010 - 13:40

    Je Tante Pia:

    ha Marije het was wel een tijd geleden, maar weer leuk om je verslag te lezen. Je ging een beetje om te werken, maar uit gaan kan je daar ook erg goed. Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en weer verlangt naar Joost!!!
    Hier alles oke. Hartelijke groeten Ome Leen en Tante Pia

  • 08 Augustus 2010 - 14:53

    Martin:

    Leuk verhaal zoals altijd, we hebben er lang op moeten wachten ;)

    Hoop dat het wat wordt met Cuba, zou wel super tof zijn!

  • 08 Augustus 2010 - 15:15

    Lianne De Bruin:

    Hi dushi!

    Wat een leuk leven hebben we toch he op t mooie eilandje met t kookrooster, salsa, kikkers enz. :D
    Helaas geen zwembadje meer, maar nu weer naar Sorobon!

    Liefs Lian

  • 08 Augustus 2010 - 15:16

    Lianne De Bruin:

    Ps. die kikker is dan iets minder leuk...haha

  • 08 Augustus 2010 - 15:29

    Danielle:

    Heb het weer met veel plezier gelezen!
    Je vermaakt je daar nog prima! Voor je het weet is jouw joost weer bij je, en kan je misschien wel gaan genieten in het mooie cuba!

    Lieve Marije, geniet nog lekker. Voor je het weet zit je in het koude kikkerlandje!

    Liefs


  • 08 Augustus 2010 - 18:01

    Maryse:

    HAHAHA erg genoten van je kikkerverhaal! & van de rest natuurlijk ook! Geniet er nog van!

    P.S. Ik zag vorige week ergens dat je weer kinderfeestjes bij de MC kon houden ;)

  • 09 Augustus 2010 - 18:27

    Je Pvtje:

    Dank je wel weer voor je leuke verhaal marij! Ben jaloers op je... Op de afsluiter na haha!
    Dikke x Caro

  • 09 Augustus 2010 - 19:54

    Mark:

    heey zus

    je heb er weer vlink werk van gemaakt...

    haha ik zeg scooter weg. en gewoon een simpele puch maxi kopen.

    ben je nou zomaar op een kikker gaan zitten

    xx je broertje

  • 10 Augustus 2010 - 05:14

    Wendy:

    Jaaaa eindelijk weer een nieuwe blog ;) haha!! Leuk om je verhalen te lezen, miss moet k daar toch ook nog maar eens naar toe :D..
    Lekker zeg dat je aan het eind nog vakantie hebt, heb je niet alle tijd daar alleen maar gewerkt! Lekker genieten en we krabbelen!

    xx

  • 10 Augustus 2010 - 13:26

    2lingbroer:

    Weer een leuk & lang verhaal om te lezen! Je had Mark bter ff over kunne late kome voor die scooterprobleme ;-) Blykt dat t ni all1 vakantie = met 45 uur werke per week :-O

    Nog 5,5 week :-D

    Zo te lezen hoeven we ons niet te vervelen :-)

    Geniet er nog maar van!

    & uitkyke he!

    Dikke Kus Andre

  • 10 Augustus 2010 - 17:15

    Elma...:

    Ha Marije,

    Wat een verhaal weer zeg, heerlijk om te lezen en gelijk uit te kijken naar reis.
    Carola en ik hebben er super zin in en zijn er helemaal klaar voor!

    Tot 21 augustus!
    (Wat leuk om dat te zeggen)
    X Elma

  • 19 Oktober 2010 - 07:19

    Saskia Van Der Kraan:

    Ha Marije,
    Nou, ik had al zo lang niks van je gelezen.... en nu kom je bijna weer naar holland! Ik wens je alvast een hele goede thuisreis, sterkte bij het nemen van afscheid, of heb je daar niet zo'n moeite mee?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 59179

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: