Vriendlief op Bonaire :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Vriendlief op Bonaire :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Vriendlief op Bonaire :D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo dan mag ik nu eindelijk mijn avonturen met Joost met jullie met jullie delen. Het begon al goed want ik was me bijna verslapen. Die avond ervoor nog naar Havanna geweest en ongeveer half2 thuis. Ik wilde op blijven maar toch in slaap gevallen en vervolgens schrok ik om 5 over half 4 wakker terwijl hij al geland was. Ik als een gek me sleutels en telefoon gepakt en op naar het vliegveld. Onderweg belde hij al maar dat was gelukkig om mijn adres te vragen. Dat had hij nodig bij de Douane. Inmiddels mezelf al verraden dat ik toch eigenlijk wel aan de late kant was. Mijn geluk was dat hij als 1 van de laatste door de deur kwam. Wat was dat moment mooi om elkaar weer te zien! Vervolgens Joost onze prachtige villa laten zien waar we altijd nog erg blij mee zijn. Nog een paar uurtjes geslapen. En vervolgens op dag 1 de stad in geweest. Eerst even langs de duikschool om de openwatercursus af te spreken en verder de stad een beetje door getoerd en van alles laten zien aan vriendjelief. In de middag langs de zuidkust gereden met de scooter waar de slavenhuisjes en de zoutwinning te zien is en dan rij je zo richting Sorobon (strand) waar we heerlijk nog een paar uur vertoeft hebben, Lianne was daar ook, nog lekker wat gedronken en wat snacks erbij. Heerlijk. ’s Avonds uiteten geweest bij Habitat Captain Don maar bleek BBQ avond te zijn dus daar maar aan meegedaan maar op dat moment werd Joost heel stil en kreeg ook geen hap meer weg. JETLAG!

Dinsdag begon onze duikcursus. We hadden voor die dag gelijk al huiswerk moeten maken en aangezien het die avond er voor niks werd ging elke ochtend van de cursus de wekker om 7uur om 2 hoofdstukken op dvd op Joost z’n laptop te kijken en vervolgens nog vragen te maken. In de ochtend namen we dan de theorie door met Dick, onze duikinstructeur en kregen we nog een toets en na een uur lunchpauze gingen we in de middag oefeningen doen of duiken. 2x het water in geweest voor oefeningen en 4 duiken gemaakt. Het is heel bijzonder. In het begin denk je echt. Nee dit kan niet, ik kan geen meters diep onder water gewoon door blijven ademen. Maar je doet ook allerlei oefeningen. Neutraal drijfvermogen, masker af en weer op, ademautomaat in en weer uit. De handelingen die je moet ondernemen wanneer je geen lucht meer hebt. Gewichtcontrole om te kijken of je genoeg lood bij je hebt. Loodgordel afhalen en weer vastzetten. Jacket uit en weer aan. Kramp weghalen. Met een vermoeide duiker wegzwemmen. Duiken en navigeren met kompas. Met de reserve ademautomaat van de ander naar boven zwemmen. Aan het begin van de middag gaf Dick eerst uitleg over de oefening, deed ze dan voor aan de oppervlakte en vervolgens een paar meter onder het water dus dat waren eigenlijk voor ons ook al een beetje duiken. En wat een vissen zie je hier op Bonaire. Echt ongelofelijk. Waar je ook kijkt. En ontzettend veel rif met alle soorten (kleuren) koraal. Tijdens de oefeningen had ik heel erg moeite om mijn masker vol te laten lopen met water en dit weer weg te ademen. Uiteindelijk is het me wel gelukt. Tijdens onze eerste duik al een eagleray gezien. Ontzettend veel papegaaivissen gezien. Trompetvissen. Angelvissen. Vrijdag onze theorietoes beide behaald en zaterdag de laatste duik. Erg leuk ook om elkaars buddy te mogen zijn.

In onze lunchpauzes heerlijk in de stad gelunchd of thuis. Dinsdagavond hadden we nog salsa. Dit was onze laatste les van de eerste cursus dus Joost heeft meegekeken en filmpjes voor ons gemaakt. Vele malen uiteten geweest. Zo af en toe kreeg Joost wel een plaag van muggen over zich heen ;)

Vrijdag met z’n alle naar HappyHour bij Divi geweest en vervolgens met een hele groep bij CityCafe gaan eten en toen nog naar Havanna maar wij hebben het niet laat gemaakt want je zal nog verbaasd zijn hoe vermoeiend duiken is.

Zaterdagmiddag gingen we lekker met de boot het water op en zijn we gaan wakeboarden. En wilde dolfijnen gespot. Zo ontzettend gaaf. Voor mij ook voor de eerste keer. Een aantal keer zagen we een groep van 7 ongeveer. Heel mooi. Die avond zijn we gaan barbecueën bij Brigitte thuis met een hele groep. Erg gezellig gehad en daarna lekker naar huis gegaan.

Zondag al vroeg op pad. Auto gehuurd. Kim en Alain op gehaald. Alain is het broertje van Kim en hij was ook een week hier op vakantie. En naar het nationaal Washington Slagbaai Park gereden. De korte route gevolgd en bij de Brandaris gestopt om daar de berg te beklimmen. Voor mij de tweede keer maar dat maakt het er niet minder gezellig op. Op naar de top en weer genieten van het uitzicht. Beneden weer veilig aangekomen, weer verder gereden met onze gehuurde landwind. Gegeten in het plaatste Rincon en vervolgens naar de Indian Inscriptions waar we meer van hadden verwacht. Vervolgens naar Boka Onima gereden en nog een stuk offroad. Daarna weer naar Seru Largu gereden . Dat is het hoogst haalbare punt op Bonaire met de auto op de berg en daar genoten van het uitzicht en proberen te orienteren wat waar lag. Drukke dag zo maar wel veel gezien.

Maandagochtend moest ik werken. Joost is voetbal gaan kijken in het cafe met de anderen. Die dag met de scooter over de noordkant gereden en bij 1000steps op het strand gelegen. Vervolgens langs het Gotomeer en weer door Rincon terug. In de avond heerlijk samen uiteten geweest.

Dinsdag nog een keer naar het Nationaal Whashington Slagbaai Park om de lange route te volgen. Hier zijn ook allerlei bezienswaardigheden zoals ruines, baaien, vogelspots, enz. Ook op een prachtig strandje daar gelegen waar je geweldig kan snorkelen. ’s Avonds heerlijk tapas gegeten in de stad en nog een drankje gedaan bij Havanna.

Woensdag de stad nog weer even in geweest op zoek naar een cadeau voor Joost zn moeder die jarig was, wanneer Joost terug was. Nog een paar uurtjes naar het strand geweest. En in de middag met z’n 6e een zeilboot op geweest om een prachtige zonsondergang mee te maken. Heerlijk gezeild en daarna met z’n alle gegeten bij Tipsy en nog afgesloten bij Havanna.

Donderdag zat het er alweer op en hebben we nog gebruncht in de stad en toen kwam Kim en Alain ons ophalen om naar het vliegveld te gaan. Toevallig vlogen Alain en Joost tegelijk terug. We mochten opnieuw de pick-up lenen van Claudia en Juultje en daarbij heeft de koppeling wel eens de neiging dat de veer losschiet en dan moet je zo’n 10 min wachten en dan schiet hij weer terug en ja hoor. Wij willen vertrekken, schiet dat ding los waardoor je geen druk meer hebt op de koppeling. Na een kwartier nog niks. Claudia bellen. Nee, dat moet echt vanzelf gaan. Al ander vervoer gezocht maar op dat moment schoot hij toch weer terug. Naar het vliegveld gereden en bleek de gate al gesloten. Iedereen te hulp gevraagd maar er is een speciale incheckcrew die ook meevliegt en die komt niet meer terug vanuit het vliegtuig wat betekende dat het vliegtuig past 55min later zou vertrekken maar dat de mannen gewoon niet meer mee konden. Op dat moment kon ik er niet om lachen. Je leeft er zo naar toe. Ik moest weer aan het werk. Het kost alleen maar extra geld. En in Nederland loopt ook vanalles in de soep maar achteraf moet je er wel om lachen. Gelukkig is het voor beide gelukt dat zij vrijdagavond konden vliegen en kon ik die vrijdag een halve dag werken. Dus zijn we vrijdagmiddag nog heerlijk gaan lunchen en naar het strand geweest. Voor alle zekerheid een taxi genomen naar het vliegveld en toen moest er toch echt afscheid genomen worden. Misschien zien jullie in Nederland niet vaak mijn tranen, maar hier toch wel hoor. Straks kom ik nog terug als 1 groot emotioneel wrak;) Maar wat hebben we het fantastisch samen gehad. We hebben 3 dubbel en dwars genoten. De tijd is gevlogen. Het was geweldig om weer samen te zijn. En ja wat is het dan ook weer moeilijk om alleen te zijn. Vooral de afgelopen week. Joost had ook nog is oorontsteking in Nederland, die arme jongen. Maar gelukkig hebben we leuke foto’s om op terug te kijken en mooi herinneringen om aan terug te denken. En kijken we samen uit naar september of misschien eerder…

Heel veel liefs vanaf dit fantastische eiland!

Ps: Ik mis je Joost!

• 25 Juni 2010 - 23:42

Joost :

Woohoo :D Het was echt fantastisch samen met jou. En om het allemaal nog eens terug te lezen voelt zo goed.

Binnenkort snel maar eens overdoen want zo ver uit elkaar is ook niets :( Mis jou ook..hard!

Haha op dit nachtelijke tijdstip ben ik ook eens de eerste. Ons avontuurtje.

• 26 Juni 2010 - 03:08

Martin:

Ben ik gewoon de tweede op dit nachtelijke tijdstip :) !

Leuk om te lezen dit allemaal weer!

Lijkt erop dat jullie het leuk hebben gehad..

• 26 Juni 2010 - 07:24

Tante Pia:

Wat een geruststelling dat jullie het zo fijn gehad hebben en elkaar enorm missen.
    Dan kom jij in ieder geval ook gezellig weer een keer terug naar Nederland.
    Heel veel plezier gewenst en de Hartelijke groeten Van Ome Leen en tante Pia

• 26 Juni 2010 - 07:36

Merette:

Wauw, wat heerlijk heb je het daar joh! Echt prachtig! Heb je ook al wat meer foto's ergens online staan?
    Leuk dat je vriendje ook is langsgekomen! Wel weer moeilijk om zo ver van elkaar te zijn, maar liefde overwint alles! Wijze tip van de ervaringsdeskundige ;) Ga maar lekker genieten van je eilandje!
    Liefs,
    Merette!

• 26 Juni 2010 - 17:55

Janny:

Had vannacht na CAS nog vluchtig je weblog gelezen (dus eigenlijk was ik de eerste) maar vandaag nog eens rustig overgedaan. Ik had de foto's natuurlijk al gezien en nu jouw hele verhaal erbij alhoewel Joost dat ook al 'n beetje had verteld. Mooi eiland, lekker leventje. Jullie kunnen dit nu samen delen en de goede herinneringen koesteren! Liefs uit Ouddorp

• 26 Juni 2010 - 19:03

Wilma:

WAUW.
    Dat was mn eerste reactie.
    Nog meer kids die aan de duiksport doen.

Wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben.

Liefs Ma

Mis je wel hoor.

• 29 Juni 2010 - 11:50

Ilona:

Hoi Marij,

Wat super om je verhaal weer te lezen :D! Erg genoten dus...! Maar ik had je natuurlijk ook al een btj gesproken ;)..

Have fun!

Liefs,,(L).

• 30 Juni 2010 - 19:20

Danielle:

Je zei al in je mailtje dat ik het moest lezen. Uiteraard luister ik dan;).

als ik het zo lees, vermaak jij je daar prima! op wat dingentjes na, maar voor je het weet kan jij je vriendje weer in de armen vliegen!

Wacht op je nieuwe blog preitje;).

Liefs.

• 02 Juli 2010 - 19:39

Mark:

wow.. heel verhaal. veel gezien lees ik.

en leuke foto's. die joost zondag avond nog heeft laten zien..

• 06 Juli 2010 - 09:03

Maryse:

Marijeeee!!

EINDELIJK een berichtje van mij! ;) Had het weer lekker druk, maar je verhalen zijn helemaal top om te lezen!
    Kan niet wachten om al je verhalen live te horen! Geniet er nog maar van! En als je terug bent gaan we gewoon weer ouderwets Beren/Maccen en chocoladetaart eten!

Liefs!!!

• 15 Juli 2010 - 13:16

Lianne De Bruin:

Hi dushi!

Leuk verhaal zeg! Was ook heel gezellig, vooral t zeiltripje was leuk:)
    Enne waar blijven je foto's?? Of moet ik ze nou maken met jouw camera? ;)

Kus Lian

• 18 Juli 2010 - 18:03

Els:

Heey Marije,

Zeg je net op msn dat je een nieuwe blog hebt... is het gewoon één die ik al lang heb gelezen!!

Ben erg jaloers! Ookal ben je daar om te werken, het lijkt zo net 1 grote lange vakantie! Very nice!!

xxx Liefs

• 06 Augustus 2010 - 02:45

Josina:

Hey Marije,

'k Zit in de nachtdienst, ideaal moment om je verhalen 'ns te lezen:-)echt super wat je daar allemaal beleeft en doet! Heel wat anders dan zuster-zijn hier in NL.. Krijg van je verhalen helemaal zin in vakantie (nog een week werken, dan gaan Tom&moi naar Italië kamperen:-)). Have fun!! groetjes!