vlucht en eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu vlucht en eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

vlucht en eerste dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hier ben ik weer,,zoals ik gisteren al vertelde had ik een hele mail voor jullie getypt maar de comp liep vast,,helaas,,wat erg frustrerend,,ben er nog een paar uur flink chagrijnig van gweest,,maar goed ik begin weer vol goede moed opnieuw,,t voordeel is nu wel dat k op onze veranda/balkon zit en op de laptop van marije van es mijn verhaal typ,,dan sla ik het straks op, op een diskette of de argos van Johan en dan hebben we in het intenetcafe wat meer tijd om op msn te zitten,,ik zal bij t begin beginnen ;),,na de douane zijn we rustig maar rechtstreeks naar de douane gelopen,,daar aangekomen bij gate D8 moesten we wachten totdat we door de douane mochten,, Anne en Johan werden gefoueerd en Anne haar tas moest nagekeken worden maar dat kwam omdat ze het tasje met vloeibare spullen er niet uit had gehaald,,daarna enkele minuten gewachten toen moesten we t briefje wat we bij de incheckbalie hadden gehad inleveren en daarna, na enkele minuten weer te hebben gewacht mochten we het vliegtuig in,,Johan en ik liepen als allereerst binnen Na lange tijd gewacht te hebben was het vliegtuig klaar om te vertrekken. Vertraging was opgelopen tot ongeveer een halfuur. Marije, Anne en ik zaten in het midden van het vliegtuig vlakbij de vleugel, naast elkaar. Johan zat schuin voor ons bij het raam. Het leuke was dat de ouders en zusje van Johan en mijn ouders en broertjes en Marielle nog hebben kunnen zien op uitzwaaiterras. Hoogstwaarschijnlijk konden ze ons niet zien zitten maar ze zijn ons na blijven kijken totdat we de wolken ingingen. Het vliegen was erg leuk, vooral het stijgen en landen. Ook het eten was goed te doen maar de vlucht duurde wel erg lang, 9,5uur! Via een trap mochten we het vlietuig verlaten,,WAT EEN WARMTE!!! Weer door de douane heen, koffers gepakt en naar buiten gelopen om onze bestelde taxi op te zoeken. Allerlei mensen komen naar je toe om een taxi aan te bieden maar gelukkig zag Johan al snel een meneer staan met onze namen. Taxireis verliep goed, met nog 2 meiden en 1 jongeman. Heel vreemd om in Suriname te zijn. Waneer je door Suriname heen rijdt zie je veel arme,kleine,houten huisjes maar daarnaast weer hele grote huizen, heel apart. Wij werden als eerste afgezet, onze huisbaas stond al op ons te wachten en ook onze huisgenootjes waren thuis. We hebben ons voorgesteld en kregen een kleine rondleiding door het huis. Het huis viel niet tegen, het leek erg op de foto’s. Kamers werden gekozen. Ik heb de kleinste kamer maar het bevalt me prima met een bed, plankje,kapstok,spiegel,kledingkast,stoel,ventilator en natuurlijk niet te vergeten klamboe! Verder hebben we rustig aangedaan. Ik vond het een erg vreemde dag! Tassen werden uitgepakt en onze huisgenoten (Anna, Els en Marette) werden bestookt met allerlei vragen. s Avonds zijn we nog even naar de plaatselijke supermarkt geweest wat op loopafstand ligt van ons huis. Het word ook wel de chinees genoemd omdat vele supermarktjes door chinezen worden gerund. Ook heeft Anna ons de plaats aangewezen waar het taxibedrijf zich bevind. s Avonds voor het eerst noedels op, wat redelijk goed te doen was, daarna nog even de afwas gedaan. Rond een uur of elf naar bed gegaan, slecht geslapen, wat waarschijnlijk kwam omdat er 2 muggen onder mijn klamboe vlogen. Volgende ochtend vroeg wakker en even lekker gedoucht, onder een koude douche want warmte kranen kennen ze hier geloof ik niet, ook niet in de keuken wat vaak onhandig is. Onze andere huisgenoten waren alledrie aan het werk. Rond een uur of 8 was iedereen wakker en hebben we ontbeten. Rond een uur of tien zijn we naar het taxibedrijf gelopen om een taxi naar de stad te nemen. Daar aangekomen zijn we als eerste naar de bank gegaan, gelukkig kwam bij ons alle vier de bankbiljetten uit de automaat vallen. Verder hebben ik nog wat kleine boodschapjes gehaald. Marije en ik moesten ook nog op zoek naar badhanddoeken, want die hadden we niet meegenomen. Deze zoektocht was nog niet zo makkelijk omdat vaak de badhanddoeken erg duur zijn maar het is uiteindelijk gelukt. Ook heb ik nog een flinke miskoop gedaan ;) bodylotion en zonnebrandcrème wat ik later veel goedkoper zag staan, grrrr. We hebben met ze vieren geluncht, broodje gezond met een flesje cola. Ook hebben we alle vier een simkaart gekocht maar helaas blijkt mijn mobiel toch niet sim-lock vrij te zijn. Ook zijn we nog een uurtje naar het internetcafe geweest. Boodschappen gedaan voor het avondeten wat bestond uit: pasta, groente uit blik(wortel, doperwten, aardappelen en mais) en nasikruiden. Bij de slager hebben we gehakt gehaald. Daarna taxi naar huis genomen. s Avonds hebben Marije en ik gekookt. Het eten smaakte goed. In de avond zijn we naar het huis van onze huisbaas geweest, wat achter ons staat. Daar hebben we het huurcontract doorgenomen en ondertekend. We kregen wat te drinken aangeboden en hebben daar ongeveer 2uur gezeten. Erg aardige mensen. Lily, de vrouw van de huisbaas, nodigde ons uit voor een hindoestaans feest wat zondag plaats vind. We mogen bij haar komen eten en je wordt onder gesmeerd met allerlei kleuren, dit schijnt te zijn om de geesten weg te jagen maar het verdere weet ik er ook nog niet van. We zitten nog in overleg of we naar het feest gaan, waarschijnlijk gaan we wel op het aanbod in om daar te gaan eten. Marije van Es ging rond een uur of elf naar bed en wij hebben nog een tijdlang zitten praten. Inmiddels was het wel erg laat geworden. Tot onze grote schrik zag Anne nog een kakkerlak op het balkon lopen toen we naar bed wilden gaan. Maar tot onze nog grotere schrik liep er een kakkerlak in Johan ze bed. Het heeft behoorlijk wat tijd gekost om dat beestje dood te krijgen. Maar uiteindelijk is het Anne en mij gelukt. Maar we gaan nu bijna naar het internetcafe toe dus ik moet mijn verhaal gaan afronden. Ik verwijs jullie voor het verhaal van de kakkerlakken naar de weblog van Johan of Anne of Marije.
Johan: broederjohan.waarbenjij.nu
Anne: annewijnja.waarbenjij.nu
Marije: www.marijevanes.hyves.nl
Ik hou jullie op de hoogte.
Voor jullie allemaal een hele dikke kus en heel veel liefs

kuss

  • 01 Maart 2007 - 20:28

    Tante Pia:

    Marije wat leuk om te lezen hoe het met je gaat, best wennen aan alles he? Die beestjes zijn wel kleiner als koeien, maar je mag ze liever niet in je huis hebben, sterkte met alles hoor. fijn dat je eerst mag wennen voor je aan het werk gaat. gr fam Vreugdenhil

  • 01 Maart 2007 - 21:20

    Tante Gerda:

    Wat leuk Marije te lezen hoe het daar is. Veel nieuwe indrukken. Gaaf hoor, op die beestjes na dan, maar ja .... die vang je gewoon even. Marije ik blijf je verhaal volgen en de hart. groeten van ons allemaal.

  • 01 Maart 2007 - 23:53

    Leintj:

    Hej lievurd!! (K)
    geweldig om zo'n berichtje van je te lezen, heerlijk!! Haha..
    Gelukkig ben je goed aangekomen!!

    Kusj

  • 02 Maart 2007 - 07:26

    Tante Marrie:

    leuk om je eerst ervaringen te lezen het ga je goed en maak die beestjes klein gr van ons allemaal.

  • 02 Maart 2007 - 08:44

    Wilma V.leeuwen:

    Leuk verhaal marije

    Wat zijn jullie stoere meiden die voor johan de kakkerlakken moeten vangen.

    Fjne tijd met z'n allen.

    je moeder


  • 02 Maart 2007 - 10:58

    Tante Nel:

    He Marije, Elma had muizen op haar kamer dus beesten komen hier ook voor, maar ja je moet ze wel vangen zelfde als de muggen. Succes verder.

  • 02 Maart 2007 - 13:40

    Gera:

    Hallo marije,
    Wat leuk om zo jullie ervaringen te lezen? Als het goed is zijn jullie nu ongeveer ook in het ziekenhuis geweest? Hoe was de kennismaking? een cultuurshock??, of viel het mee. Iedereen de groeten en veel succes met jullie kakkerlakkenvangproject.

  • 02 Maart 2007 - 18:18

    Marielle Nichtje:

    Marije leuk verhaal wat je allemaal beleef en voor al van die kankerlak tog nog goed dood geslagen. en.. veel succes met de muggen daar heb je zekker heel veel muggen.
    doei van marielle

  • 02 Maart 2007 - 19:32

    Marco & Marja:

    Ha nichtje,

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Veel suc6 en plezier daaro met je stage en ook met de kleine beestjes...:))
    We zien graag nog meer verhalen van je en uiteraard gaan wij dan reageren!
    DOE JE BEST!!!

    Dikke knuffelkusss van Marco & Marja

  • 02 Maart 2007 - 21:08

    2lingbroer:

    Hey zussie

    Nou zo te leze heb je t wel aardig naar je zin! Suc6 he met alles!

    Mzzl Andre

  • 03 Maart 2007 - 13:44

    Koosje:

    He ma,
    Alles goed? leuk zo'n weblog, blijven we toch nog een beetje op de hoogte van je ervaringen! Ik vind het leuk om je reis zo te kunnen volgen!
    Veel plezier, ook als je morgen naar dat feest gaat! kus Aarnoud

  • 04 Maart 2007 - 09:39

    Je Neef Uit Duitslan:

    hallo Marije hoe gaat het met je. zijn er nog een beetje leuke jongens dar of zijn er aleen maar van deze nare beestjes. naja veel plezier daar. Govert

  • 04 Maart 2007 - 20:41

    Ilona:

    Hee Marije! heel mooi dat alles goed is verlopen, minder fijn al die vieze beestjes :P mar ja wat doe je der aan he...ze vermoorden dan maar ;)..en heerlijk dat het daar lkkr weer is!hier aardig weer..we lezen/horen van de week weer wel wat van je..!! hoe ging het gesprek in het ziekenhuis trouwens vrijdag? dikke kus (K) Ilona

  • 05 Maart 2007 - 09:47

    Elma:

    Ha Marije

    Hoe is het in het ziekenhuis? Valt het mee of tegen? Ik ben benieuwd naar je verhaal!

    Liefs Elma

  • 05 Maart 2007 - 12:22

    Suus:

    heej meiss
    top dat alles goed gaat...
    lijkt me egt super daar..
    hoe wast feest?? of nie geweest?
    ik hoor snel je ervaringen weer
    dikke kus en veel succes
    suus

  • 05 Maart 2007 - 17:42

    Corina:

    Heey Marije,
    Ik ben de vriendin van Marije van Es (was ook op Schiphol) en kwam via haar weblog onder andere bij die van jou... super leuk al die weblogs om te lezen. Veel succes en heeeeel veel plezier iig!
    Groetjes Corina

  • 06 Maart 2007 - 12:11

    Josee:

    Lieve Marije!!! Wat leuk om te lezen!!! Ik ben dit weekend weggeweest dus las het nu pas :):)


    Liefss sis ;)

  • 06 Maart 2007 - 13:58

    Arjo:

    Marije,

    Fijn dat jullie daar zijn en dat het goed lijkt te gaan.
    Groeten aan de andere Marije. Weet niet hoe ik moet reageren op haar weblog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Een heel ander avontuur

30 Juni 2007

Eind inzicht :(:)

29 Mei 2007

Relaxxxxxxxxt

23 Mei 2007

Galibi en nog wat kleine belevenissen

11 Mei 2007

De jungle!!!
Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 59191

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: