Een heel ander avontuur - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Een heel ander avontuur - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Een heel ander avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marije

19 September 2015 | Nederland, Nederland

Vorige week was het zover. Het hoogtepunt waar ik al die tijd naar toe leefde. Ik doneerde mijn nier. Anoniem. Er ging een hele reis aan vooraf. Een avontuur door de medische wereld. Verdwalen door het Erasmus Medisch Centrum. Het begon vorig jaar al. Poli afspraken, hartfilmpje, longfoto, heel veel buisjes bloed maar ook een gesprek met een maatschappelijk werker en een psycholoog. Ik had er alle vertrouwen in en nog steeds. Ik red niemands leven want uiteindelijk overlijden we allemaal. Ik hoop dat iemands leven verbeterd en verlengd wordt. Het voelde voor mij als een logische stap. Al jaren bloed- en stamceldonor. Mijn naaste omgeving vindt mijn keuze niet altijd makkelijk maar ze zijn er wel voor mij.

Het herstel gaat bijzonder goed waar ik dan ook erg dankbaar voor ben. Vorige week woensdag geopereerd. Vrijdag naar huis. Thuis geen pijnstillers meer gebruikt. Loop buiten. Geen pijn. Waardeer hoeveel mensen meeleven. Nog iedere dag bezoek. Tientallen kaartjes.

Mijn naaste omgeving weet dat ik het niet van de daken schreeuwde. Wat ik hiermee hoop te bereiken? Dat het jullie aan het denken zet. Ik kan niet van jullie vragen hetzelfde te doen maar willen jullie je wel registreren op www.jaofnee.nl? De impact voor nabestaanden is zo groot wanneer je (plotseling) overlijdt dat je niet moet willen dat ze op dat moment geconfronteerd worden met keuzes die je zelf allang had kunnen maken. Sommige wachten al maanden, zo niet jaren. Alleen al 600 mensen op de wachtlijst voor een donornier. Dagelijks wachten 1000 mensen op dat ene verlossende telefoontje: ' er is een donororgaan'.

  • 23 September 2015 - 08:24

    Corina:

    Wauww Marije! Ben er stil van....
    Respect! X Corina

  • 27 September 2015 - 19:00

    Anneke Van Der Baan:

    Hallo Marije,
    Vorige week bereikte mij het bericht dat je was geopereerd en een nier gedoneerd hebt.

    Ik vind het zo ontzettend goed van jou. Echt super.

    Een voorbeeld ben jij voor ons allen met "Heb je naasten lief als jezelf".

    Ik bewonder je.

    groetjes
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Een heel ander avontuur

30 Juni 2007

Eind inzicht :(:)

29 Mei 2007

Relaxxxxxxxxt

23 Mei 2007

Galibi en nog wat kleine belevenissen

11 Mei 2007

De jungle!!!
Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 3457
Totaal aantal bezoekers 59135

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: