Relaxxxxxxxxt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Relaxxxxxxxxt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Relaxxxxxxxxt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

29 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Wat een leven toch hier  Ik heb zo’n relaxt weekend gehad!! Maar eerst zal ik nog even vertellen wat ik afgelopen week heb gedaan.

Beginnen bij mijn stage, Ik heb vorige week stage gelopen op de kinder C afdeling. Dat is een afdeling voor chirurgische en interne patiënten. Op deze afdelingen liggen dan ook wat grotere kinderen. Enkele kinderen liggen daar bijvoorbeeld met botbreuken en andere kinderen met interne klachten zoals kortademigheid. Ik vond het een zeer leuke afdeling. De speelleidster van de speelkamer was die week met verlof dus de kinderen waren de hele week constant op de afdeling. Soms was dat wel erg druk maar toch ook wel weer erg leuk. Zo moest ik met een meisje, wat alleen Saramacaans kan praten, naar de Pos-poli. Ze heeft me gesloopt. Ze is een ontzettend energierijk kind en we moesten zo lang wachten. Ook ging ik samen met een andere zuster met een patiënt naar de KNO-poli. Op een gegeven moment kwam ze aanlopen met een flesje drinken wat voor mij bedoeld was omdat ze vond dat ik al het werk aanpak wat me gevraagd werd en ze vond het leuk samenwerken met mij. Ik vond het zo’n lief gebaar.

Nog even kort over salsales. Gisteren heb ik mijn laaste les semi-gevorderd gehad. Aankomende donderdag moet ik afdansen dus dat word nog even flink oefenen thuis met Johan. Ik ben benieuwd of ik het ga halen want ik kreeg gisteren als aandachtspunten dat ik op mijn ritme en heupen moet letten. Ook moet ik niet te grote stappen zetten en als laatste kreeg ik nog te horen dat ik helemaal recht moet blijven staan. Ik ben geneigd om mijn hoofd te bukken omdat bijna alle jongens waarmee ik dans kleiner zijn dan mij en als zij mij dan moeten draaien moeten ze heel erg hun arm uitstrekken. Ik ga me best doen donderdag.

Woensdagavond was er in de stad nog een feestje van de Heineken UEFA-cup. Daar zijn Deirdre, Marije en ik heen geweest. Er waren daar erg veel Surinamers en ik kreeg een beetje een Surinaams schuurfeest gevoel. Omdat het door Heineken was georganiseerd dronk iedereen dan ook bier. Ook enkele bekende Surinamers waren er voor ons. Zo was er de co-assistent, de barman, de vriend van een ex-huisgenootje en zijn broertje. De voetbalwedstrijd zelf hadden we thuis al gekeken. Verder op dat feest niet te laat gemaakt want iedereen moest de volgende dag weer stage lopen.

Donderdagavond weer naar de boonoonoos geweest om alvast met de verjaardag van Marije v Es te beginnen.

Op mijn vrije vrijdag heb ik overdag echt heel weinig gedaan. Het was erg slecht weer. Ook vele van mijn huisgenootjes moesten gewoon werken of stage lopen. Volgnes mij ben ik de hele dag thuis gebleven. ’s Avonds eerst uit eten geweest en daarna uit geweest voor Marije haar verjaardag in de ZsaZsaZsu.

Zaterdag was het supermooi weer dus de hele dag bij het zwembad gehangen en ’s avonds lekker thuis gebleven. Zondag ook weer naar het zwembad want daar was die dag een poolparty met muziek, bbq en gratis entree. Verder die avond nog bij capoeira wezen kijken en uiteten geweest. Vervolgens ook nog naar het casino geweest. Redelijk kleurtje gekregen en om de mensen in Nederland maar niet jaloers te maken ben ik zondag maar zoveel mogelijk uit de zon gebleven.....

Gisteren zou ik beginnen op de couveuse afdeling maar omdat ik ontzettend verkouden ben leek dat geen goed idee omdat die kleine kinderen al zo’n lage weerstand hebben. Ik heb die dag gewerkt op de C afdeling waar ik vorige week ook gewerkt heb. Ook vandaag ga ik denk ik weer op de C afdeling werken. Ik heb vandaag wel late dienst.

Afgelopen zondag is huisgenootje Linda naar Nederland vertrokken. Zij was hier voor een maand op vakantie met haar vriend Thijs die hier nog zijn co-schappen gaat lopen. Over 2 weken gaan jammer genoeg ook alweer Anna en Els naar Nederland terug. Afgelopen zondag was de datum dat wij hier ook nog maar 6 weken zitten. De tijd vliegt maar we blijven genieten.

Verder voor aankomend weekend staat op de planning een weekendje Nickerie met salsa. Onze salsaleraar gaat daar salsalessen geven en heeft zijn leerlingen gevraagd om hem daarbij te helpen.

• 29 Mei 2007 - 14:51

Leintje:

Heeej Meis,,

Even vlug je berichtje gelezen..niet zo lang van de keer haha!!
    Alles goed hier zow!! We hebben het feestje achter de rug, wat zeker geslaagd is geweest. Ook al mocht ik niks drinken en wat ik ook netjes niet gedaan heb....Verbazing voor mij wwhhah!

Voor de rest weinig nieuws.. ik spreek je snel meiss!

Succes Kusj (K)

• 29 Mei 2007 - 15:22

Wilma Van Leeuwen:

Marije je begint je weblog met:

WAT EEN LEVEN TOCH HIER.

Nou GENIET er nog maar van hoor die 6 weken zijn zo om.

LIEFS vanuit melissant.

• 29 Mei 2007 - 15:23

Suus:

superthamks voor je mailtje!!!
    ik mail je zo snel mogelijk terug want heb je veel leuke en ook ckr minder leuke dingen te vertelle
    succes
    dikke kus miss you suus

• 29 Mei 2007 - 15:59

Iris:

jeeeujhh! je komt al weer bijna thuis:)
    geniet er nog van meis! xx

• 29 Mei 2007 - 19:05

Aartje Oudijk:

Hoi Marije, vandaag je moeder gesproken en gehoord dat je in Suriname zit.
    Nu dus op waarbenjenu gezocht en je verhalen gelezen, en zo merk ik dat er naast het werk ook heel veel leuks te beleven valt, geniet ervan, het is een geweldige ervaring, wat je zeker nooit zult vergeten.
    De weken vliegen om, zorg dat je de salsa onder de knie krijgt, ik vind dat zo,n bijzondere dans, onze dochter Alinda is er ook gek van!
    Vorige week is Janet getrouwd met haar Jaco, ze zijn nu op huwelijksreis naar Thailand, ik hoop dat ze het leuk hebben!
    Dag Marije, groet van mij

• 30 Mei 2007 - 13:15

Jenneke:

Hey Marije,

khoorde idd van je broertjes da je alweer bijna terug 'moet'. Al je verhalen klinken in ieder geval super, kben nog steeds ontzettend jaloers op je.. Iedere keer zegt mijn moeder: we hebben weer een berichtje van Marije, heb je het al gelezen?

Geniet zeker nog maar van die laatste 6 weken, en veel succes natuurlijk bij het afdansen!

Groetjes van de kievitjes

• 17 Juni 2007 - 14:07

Mariell:

Heey!

Schiet eens op joh, ik wacht op een nieuw verhaal ;)

Xx

• 18 Juni 2007 - 16:08

Edwin Je Broer:

nog 3 weken!!!!!!! en dan kom je weer thuis maak er wat van, van die laatste weekjes!! tot over 3 weken!!!!!!! xx

• 24 Juni 2007 - 10:48

Tante Cobie:

Hallo Marije
    Wat beleef je daar veel, ga je je vader nu ook die dans leren als je thuiskomt.heb je moeder gisteren gesproken toen ze op verjaardag kwam en hoorde dat je nog enige weken te gaan heb en dat het er dan al weer erop zit maar je bent dan een hele ervaring rijker die je niet snel zult vergeten
    Geniet nog van de laatste weken voor je weer bij moeders pot aanschuift en zien je dan hier wel weer verschijnen als een blonde bruine,groetjes vanuit het koele Westland

Fam van Dijk.

• 24 Juni 2007 - 15:45

Tante Pia:

Hoi Marije, je hebt het nog steeds best naar je zin en je voelt je er best thuis. Geniet nog even het is nu zo om en zal het wennen zijn weer in het huiselijke ritme!!Wij hebben een bruidspaar in huis, Wilma en Hendri zijn donderdag in ondertrouw gegaan en we verwachten ook jou op het feest op 3 augustus. Groeten en nog veel plezier Ome Leen en Tante Pia