Van alles wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Weer een weblog,, ik was gebleven bij vrijdag de dertiende,, en zal (speciaal voor Bram) het in chronologische volgorde vertellen want dat schijnt makkelijker te lezen!! Ik hoop voor jullie deze keer dat het niet zo’n lang verhaal word dan de vorige keer want ik geloof niet dat iedereen het waardeerde ;)
Het eerste gelukkigste nieuws wat ik mag melden is dat Andre weer thuis is…Vorige week zaterdag als ik het goed heb…Ben erg blij voor hem en natuurlijk voor mijn ouders!! Die zijn ook weer van al dat gereis af. Prettig was dat we veel contact konden houden door elke dag te mailen en af en toe te bellen. Ook kon ik contact met andre houden laten door hem een brief te mailen die me moeder hem gegeven heeft. En uiteindelijk heeft hij ook zijn kaartje ontvangen. Het ziet er tot nu toe redelijk goed uit. Gelukkig is hij er zo goed van af gekomen want de arts had gezegd dat het af had kunnen lopen met een dwarsleasie. Ik had er niet aan moeten denken. Thuis kan hij nog niet traplopen en slaapt hij beneden. Gelukkig krijgt hij veel bezoek maar het is nooit genoeg dus blijf maar lekker komen;) heeft hij tenminste een beetje afleiding. Blijf ook allemaal maar lekker kaartjes naar hem sturen want ik weet hoe leuk het is om post te ontvangen:P
Verder nog even wat ik heb gedaan in de tussentijd van vrijdag de dertiende tot dinsdag de vierentwintigste….vrijdag mijn weblog getypt waar ik veel tijd voor nodig…rond middaguur naar de stad gegaan..reisbureau opgezocht..wilden mss fietsen gaan huren maar hebben we toch niet gedaan,,bleek duurder dan we dachten en is al snel goedkoop als j met ze vieren een taxi neem....

verder bij het reisbureau navraag gedaan naar trips naar het binnenland...omdat we ook nog een meivakantie hebben en dan willen we misschien een lange trip doen..we zagen gelijk al 2 leuke maar de 1 was 2,5 keer zo duur dus waarschijnlijk kiezen we voor de ander....alleen nog wel overleggen of de andere huisgenootjes meewillen...

verder na het reisbureau hebben we nog wat door de stad gelopen,,heb al geen idee meer wat k heb gekocht :P nog even de macdonalds ingeweest en k ging met andere Marije redelijk vroeg terug omdat k nog naar t internetcafe wilden...Marije ging naar huis

s avonds weer salsales.....vond zo leuk  niet dat k t kan maar we moesten in paren dansen en tot nu toe heb k met 2 gevorderden(mensen die niet op les zitten maar meedansen om t ons te leren en omdat we anders te weinig mannen hebben) gedanst en met 1 die heeeel goed Merenque kan maar ze zeiden allemaal dat k veeel en veeeeeel meer me heupen moet gebruiken....dus gisteren hard geoefend met johan in de woonkamer....alle meubels aan de kant geschoven...

na het salsalessen kwamen onze 2 andere huisgenootjes en daarme zijn we uit eten geweest en toen naar een discotheek,,,helaas wist onze taxichauffeur die niet te vinden maar na enig gebel lukte het toch....later werd het daar echt ge.. zellig...redelijk wat tequila's op....nog een zeer vervelende jongeman achter me aangehad....vreselijke slijmbal enzo maar goed...verder gezellig gehad..

zaterdag uitgeslapen,,naar t zwembad geweest en s avonds bij de avondvierdaags(jaja dat kenne ze hier ook;)) wezen kijen....daaar allemaal Surinamers gezien en maar enkele Nederlanders.....vervolgens naar de stad geweest om daar nog wat te eten en te drinken....Taxi gebeld en rond middernacht al thuis aangekomen....Nog even met Anna gezelli op t balkon gezeten en daarna gaan slapen.....

Zondag was HET;) buurtfeest..we waren uitgenodigd via een brief voor een spelletjes achtig iets middag..rond 12 uur zijn we naar de buren gegaan....helaas kregen we weinig publiek van onze verdere huisgenoten;)....alleen Anne, Marije en ik zijn geweest omdat wij een damesvoetbalteam vormden :P heel wat wedstrijdjes gespeeld en nog is ouderwets zakgelopen :P toen kregen we nog van ons buurmeisje en een andere jongen vrouw dansles in het Surinaams oftewel.....leren je kont bewegen...Ik heb hier dus nog heel wat te leren...met me heupen dansen...met me kont dansen enz enz.....we kregen daar ook nog te eten en ze reikten 2 bekers uit....wij gunden die natuurlijk onze andere buren toe :P 's avonds na t buurtfeest eigenlijk niet zo veel meer gedaan............

Owjah wel,,nog wel iets.........we hebben Johan de stuipen op het lijf gejaagd met een pad....er zat een iniminiekikkertj op zijn bed en ik moest dat beestje weghalen....geen probleem....anna en els (mijn andere 2huisgenootjes) kwamen op het idee om een pad op zijn kamer te zetten...helaas mislukte dit en had hij zijn deur al op slot....vervolgens hadden ze hem in de douche gezet omdat ze wisten dat k ging douchen maar k had dat wel door,,,dus k wilden dat ze hem eruit gingen halen....gingen ze doen,,,toen anna er mee weg liep vond johan het een beetje eng worden en schoot hij de douche in.....dus toen hebben wij hem een halfuur lang bang zitten maken dat we met dat beestje voor de deur stonde...terwijl hij al lang en breed in de tuin was....

gistere dan weze intenetten en heel veel salsa geoefend en dinsdag weer op les :D donderdagavond naar boonoonoos geweest. Anne met 3 mannen gedanst, helemaal trots op haar …. Vrijdag eerst naar het ziekenhuis geweest om een aantal uur op internet te gaan en daarna kwam Marije v Es mij halen om samen naar de Hermitage Mall te gaan… gezellig gewinkeld!! Nog een nieuw rokje gekocht!! Vervolgens naar de stad om naar een mobiel te gaan kijken maar helaas was degene die ik zocht al uitverkocht ’s Avonds weer naar salsales, daarna uiteten geweest..blijft leuk

Zaterdag vroeg naar het zwembad om te genieten van het schitterende weer. En ja, ik ben enigszins verkleurd om enkele mensen jaloers te maken (ik hoef geen namen te noemen, denk ik) ;) we zijn naar een ander zwembad geweest dan we gewend zijn omdat er daar wedstrijden waren. Na het zwembad naar de supermarkt Choice’s geweest, de look a like Nederlandse supermarkt!! Vervolgens ben ik nog even met Anna naar de stad geweest, wat erg gezellig was. Het was een geslaagd avondje!! ’s Avonds naar de Starzz geweest waar een feest was. Ook was er nog een ander feest dus het viel gelukkig mee met de Nederlanders. Er waren nog 2 oude bekenden dus het was een gezellig avondje.

Zondag heerlijk uitgeslapen en weer naar ons oude vertrouwde zwembad geweest. Niet iedereen had zin om mee te gaan. Toen we thuis aankwamen waren onze nieuwe huisgenootjes gearriveerd. Het vriendje van Els: Vincent. Hij blijft voor 2 weken hier vakantie vieren. Ook Derdere was aangekomen. Zij is 22jaar, Manegement Economie en Recht student. Ze gaat stage lopen bij de Leprastichting. We werden uitgenodigd om bij de huisbaas te gaan eten. Daar hebben we heerlijk roti gegeten en daarna zijn we bij capoeira gaan kijken. Na het capoeira zijn we nog wat gaan drinken!! Maandag weer achter internet wat ook altijd leuk blijft om de mensen uit Nederland te spreken. Vanavond mogen we weer naar salsales.

Dit was het wel even wat ik in alle tussentijd heb gedaan. verder nog een klein stukje over me stage. Ik zit nu alweer 2 weken op de SEH. Maar deze week is alweer mijn laatste week. Aanstaande maandag op koninginnedag mag ik samen met Anne beginnen op de chirurgie mannen 2e verdieping. Ik ben benieuwd want ik heb daar ook nog veel opdrachten te doen. Ik vond het erg interessant op de SEH maar helaas ben ik niet op de ambulance meegeweest, niet bij bevallingen wezen kijken en geen verschillende diensten gedraaid. Misschien volgende keer beter. Ook de collega's op de SEH zijn erg gezellig. Helaas moesten we afscheid nemen van de vier leerlingen waar we al lange tijd mee optrokken.

Het weer hier is vandaag echt zo slect. Hele delen van Paramaribo zijn onder water gelopen. Het regent zo veel. We konden niet via de hoofduitrijlaan van het ziekenhuis weg omdat deze op een zeer ondergelopen straat uitliep.

Morgen gaan we naar de raleighvallen. Voor 4 dagen en 3 nachten. Ik hoop jullie volgende week te kunnen vertellen hoe het was.

Maandag mogen we hier koninginnedag gaan vieren. Tot nu toe moeten we kiezen tussen 3 feesten. Dinsdag zijn we vrij :) omdat het hier dan een nationale feestdag is...nooit verkeerd natuurlijk!!

Ik zal het verhaal afsluiten want het word alweer lang genoeg. Ik ben benieuwd wat ik vandaag in de brievenbus vind. Woensdag is (meestal) postdag bij ons...

Tot volgende week en alvast een fijn weekend!!

Heel veel liefs vanuit Su

  • 25 April 2007 - 19:35

    Wilma V.Leeuwen:

    Marije fijn dat je het zo leuk hebt daar in suri.
    We missen je wel hoor

    Groetjes van thuis

  • 25 April 2007 - 19:41

    Richtje:

    Dag marije,
    het is erg leuk om je verhalen te volgen, geniet er erg van. volgens mij hebben jullie het fantastisch.
    pas je een beetje goed op jezelf, het lijkt me wel eng om het oerwoud in te gaan met al die enge beesten, of heb je daar geen last van.
    geniet van je weekend.
    groetjes
    Richtje

  • 25 April 2007 - 20:40

    Leintj:

    heej meissie!

    Hier weer eens een berichtje van mij.. Heb drukke weken en dan schiet het er weleens bij in en denk ik iedere keer..dat doe ik morgen wel...pff en elke keer weer..haha..

    Hej vrijdag benk jarig natuurlijk,, jammer dat je er niet bij kan zijn, maar gelukkig heb je daar een fijne tijd..en vier je daar maar een klein btj mijn verjaardag haha,, en als je terug bent...maken we er samen nog een feestje van!! meis geniet ervan !!

    Kusj Leintj

  • 26 April 2007 - 20:21

    Gera:

    Hallo Marije,
    Het is maar goed dat ik beter weet, anders zou ik denken dat jullie stage bestaat uit uitgaan, uit eten gaan en feesten..... Wat mooi dat jullie zoveel ervaringen op kunnen doen.

    Succes verder en fijn dat je zoveel over de afdeling en de stage zelf schrijft.

    Succes verder

    Groeten Gera

  • 30 April 2007 - 08:05

    Josee:

    you've got mail :)
    xxxxxxxxx

  • 02 Mei 2007 - 14:22

    Jorien:

    Leuk weer je berichtje :D:D! Nog veel plezier!

    Kuss

  • 03 Mei 2007 - 15:41

    Sjaak En Tonny:

    Marije,Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.Het ga je goed, en geniet maar heel veel van dat bijzondere land.Succes met je stage.

  • 07 Mei 2007 - 17:37

    Wilma V. Leeuwen:

    Marije belde vanmiddag

    En vertelde dat ze niet op het internet kan vanwege een breuk in een glasvezel kabel bij haar in de buurt.

    Dus kan ze ook geen berichten plaatsen en nergens op reageren.

    Verder ging alles goed.

    Groetjes van Marije





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Een heel ander avontuur

30 Juni 2007

Eind inzicht :(:)

29 Mei 2007

Relaxxxxxxxxt

23 Mei 2007

Galibi en nog wat kleine belevenissen

11 Mei 2007

De jungle!!!
Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 59177

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: