Voorbereidinge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu Voorbereidinge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Leeuwen - WaarBenJij.nu

Voorbereidinge

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

19 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Bijna is het zover…over een goeie week hoop ik aan de andere kant van de wereld te zijn! Veel mensen vragen zich af waarom ik helemaal daar stage wil gaan lopen. Het is helemaal uit eigen keuze. In het eerste jaar van mijn opleiding (verpleegkundige niveau 4) werd al verteld dat de mogelijkheid er was, toen was ik al geïnteresseerd. In het tweede jaar is er een vierdejaars leerling bij ons in de klas geweest om te vertellen over haar stage te Paramaribo. En nu ik in het derde jaar zit van mijn opleiding weet ik dat het mogelijk is en wil ik heel graag doorzetten. De stagecoordinator van school wilde zeker weten of ik het echt wilde en heeft ook een aantal dingen voor ons geregeld. Op 5 december kreeg ik te horen dat mijn stageplek definitief vast stond in het academisch ziekenhuis te Paramaribo (mooiste sinterklaascadeautje ooit;)). Vanaf toen kreeg ik ook meer informatie en mocht ikzelf ook dingen gaan regelen. Vanaf dat moment wist ik ook dat ik nog met 3 andere leerlingen uit de parallelklas zou gaan: Anne, Johan en Marije(naamgenootje). De grootste voorbereidingen zijn gedaan: verzekeringen afgesloten, koffer gekocht , paspoort laten maken, vaccinaties laten prikken, malariapillen besteld, huisvesting geregeld (wat Johan heeft gedaan), mrsa-vrijverklaring, visum geregeld, uitwonende beurs aangevraagd, ov-kaart stop gezet, uniformen geregeld met schoenen, taxi vanaf het vliegveld en natuurlijk niet te vergeten ticket geboekt. Ook de geldzaken zijn geregeld wat bij mij nog wat spanning op heeft geleverd want met mijn eigen bank kan ik waarschijnlijk niet terecht in Paramaribo. Het is de bedoeling dat we 36uur gaan werken in het ziekenhuis, oftewel we houden genoeg tijd over om te genieten van het land.

Surpriseparty
Ik kwam vrijdagavond 9 februari op een surpriseparty terecht wat voor mij helemaal geregeld was. Die middag had ik al met een goeie vriendin afgesproken(Lein), ‘s avonds zouden we even naar Marielle gaan maar toen moesten we ineens naar mijn huis toe, toen ontstond er grote verwarring bij mij maar ik had nog niks door. Voor huis stond er een vreemde auto en Caroline der scooter, op dat moment begreep ik er niks meer van. Binnen aangekomen stond de keuken vol met drinken en etenswaren. Op dat moment dacht ik even dat mijn broertjes een feestje hielden maar toen ik de woonkamer binnen liep, had ik wel door dat het voor mij was. Bijna iedereen was er op een enkeling na. Het feest was compleet met feestmutsen en feesttoeters en ik vond het een supertoffe avond. Bij deze wil ik Marielle en mijn moeder nog even bedanken die het samen helemaal georganiseerd hebben. Ook Lein en Jankees mogen niet vergeten worden. Bedankt!!!
Wie zin heeft om me uit te komen zwaaien, op 27 feb om 9.40 vertrekt het vliegtuig vanaf schiphol.
Ik hou jullie op de hoogte

Liefs,
Marije van Leeuwen

  • 19 Februari 2007 - 17:15

    Wilma Van Leeuwen:

    Leuk gedaan marije
    Heel veel succes daar in paramaribo.
    Wij zullen jouw wel missen hoor.

    Groetjes van Thuis

  • 21 Februari 2007 - 11:44

    Johan:

    Helemaal fijn dat jij nu ook een web-log hebt! Na flink wat geregel zijn we er helemaal klaar voor! Heb er echt superveel zin in! Nog maar 6 nachtjes slapen!!! We gaan er echt een super tijd beleven!

  • 24 Februari 2007 - 14:00

    Iris:

    kom je nu geen kaas meer bji me halen:( havefun meis! xx

  • 25 Februari 2007 - 18:22

    Mariel:

    K zit dit nu net te lezen iloon was zo handig dat ze dat wist van die site! K ga dit dus heel vaak lezen allemaal! & over die party dat is oke hoor! T was wel weer eens tijd voor een feestje ook he? (A) puur eigenbelang :P

    kusJ,,


  • 25 Februari 2007 - 18:22

    Leintj:

    Hej meiss,, helemaal klaar voor de reis, vastwel!!

    Heel veel succes meisj!!
    Hvj Leintj

  • 25 Februari 2007 - 19:28

    Marije:

    Heey naamgenootj,
    Leuke weblog!! heb je er al zin in?? Ikke wel or..m`n koffer staat al klaar.. Ik zie je morgen nog wel ff op school..
    kussie marije

  • 25 Februari 2007 - 19:45

    Ilona:

    Hee moppie! koffers al gepakt en alles ready ;)?...alles komt goed..heel erg veel succes en plezier :D...we lezen je verhalen wel op deze leuke site..en zien je leuke foto's ;)...

    dikke zoen (K) Iloon

  • 25 Februari 2007 - 22:29

    Joost:

    Heey heel veel succes op je stage, ik vind het tog wel jammer dat je weggaat maar het is super voor jou :D
    Iig dit is een goede manier om mss tog nog enigzins te weten hoe het gaat met je haha;).

    Kuss en ik hoop dat je een superleuke tijd hebt

  • 26 Februari 2007 - 16:47

    Familie Vreugdenhil:

    Hoi Marije,

    Nog maar 1 dagje slapen en dan maak je een wereldreis! Even wennen zal dit wel zijn maar het zal je zeker gaan lukken! Heel veel plezier en succes met je stage! Maar bovenal geniet ervan en geven je ogen de kost van al het moois!

    Groetjes vanuit 's-Gravenzande!

  • 26 Februari 2007 - 17:09

    Nathalie:

    hey marije!!
    ik wil je even heel veel plezier en succes wensen met je stage..en niet al te bruin terug komen aub,want dan kan ik het wel schudden met me zonnebank kleurtje hahaha.. neej joh lieverd heel veel succes en laat de docenten zien dat we het allemaal kunnen!!
    je klasgenootje nathalie

  • 26 Februari 2007 - 18:38

    Caroline:

    Leuk joh, die weblog! Ik ga je helemaal volgen daar in dat verre Suriname, heel veel plezier!
    Kus

  • 26 Februari 2007 - 18:38

    Caroline:

    Leuk joh, die weblog! Ik ga je helemaal volgen daar in dat verre Suriname, heel veel plezier!
    Kus

  • 26 Februari 2007 - 21:09

    Gerda Hofland:

    Marije, leuk verhaal over je voorbereidingen etc. Nog 1 nachtje thuis slapen en dan is het zover. Heel, heel veel plezier en geniet ervan. Een lieve groet van tante Gerda!

  • 27 Februari 2007 - 09:01

    Jenneke:

    Hey marije,
    nu zit je waarschijnlijk al in het vliegtuig onderweg naar paramaribo.
    Kben jaloers op je hoor, dat mooie weer terwijl wij hier nog in de miezerregen zitten;) En dan heb je nog lekker de tijd om rond te trekken en mooie foto's te maken (die we natuurlijk wel willen zien!!!)

    Heel veel plezier!

  • 27 Februari 2007 - 12:01

    Suus:

    Heeej meis
    hoe was de reis..
    was wel leuk dat ik je ff kon uitzwaaien..
    al moest ik ook mijn tranen bedwingen;)
    ik wil je nogmaals heeeel veeel succes wensen...
    ga je wel missen owr:(
    kussssj suus

  • 27 Februari 2007 - 13:48

    Elma:

    Ha Marije,

    Als ik dit berichtje typ, ben je misschien al lekker warm in Suriname! lekker hoor! Ik wens je heel veel succes met je stage en ga er lekker van genieten!!

    Ik hou je op de hoogte van mijn afstuderen!!

    Liefs & kus Elma

  • 27 Februari 2007 - 18:21

    Tante Pia:

    Hoi Marije, goed aangekomen, is het mooi weer daar? Hier alleen regen en wind. Je boft maar. Viel de vliegreis mee? En je eten en je bed?genieten hoor!!Tante Pia en Fam.

  • 28 Februari 2007 - 09:30

    Marian Van Der Eijk:

    Hoi Marije,

    Leuk hoor die verhalen. Ik ben erg benieuwd naar je volgende verslagen in uit het verre Suriname. Echt heel leuk dat je daar stage kan lopen en geniet ervan!!!

    Liefs en kus Marian

  • 28 Februari 2007 - 11:26

    Paola:

    Lieve Marije,,

    Nog een keer wens ik je een superleuke tijd zo ver weg bij ons vandaan!! komt vast helemaal goed!!

    liefss,xx

  • 28 Februari 2007 - 17:52

    Wilma Van Leeuwen:

    Net was marije op msn.En was een mail aan het type voor deze site, maar de computer viel uit dus haar mail was weg en de tijd bijna om.
    Alles ging goed met haar goede vlucht gehad en de rest vertelt ze zelf zo snel mogelijk.

    Aldus haar moeder Wilma

  • 28 Februari 2007 - 18:05

    Sjaak En Tonny:

    Wij wensen jou een hele leuke tijd, en geniet ,en een leerzame stage toegewenst.

  • 28 Februari 2007 - 20:08

    Marielle Je Nichtje:

    hey marije leuk verslag om het te lezen wat je daar allemaal gaat doen. Veel plezier en zet hem op he!!
    doeg van marielle

  • 01 Maart 2007 - 10:18

    Gera:

    Hallo Marije,

    Heel veel succes en zet hem op he! Veel leren en vooral ook heel veel zien.
    De groeten van de docenten hier op school.

  • 01 Maart 2007 - 11:23

    Tante Nel:

    He Marije al druk aan het werk of bijkomen van het vliegen. Nu tof dat je zo iets doet. Leuk om zo bij te blijven. Veel plezier en de groeten van ons.

  • 01 Maart 2007 - 15:35

    Corné:

    hoi marije
    ik zag je in de wolken verdwijnen.
    hoe is het in Suriname?
    heb je nog een beetje mooi weer? het gaat met je paard goed en op de boederij ook.

    kus corné

  • 01 Maart 2007 - 17:56

    Jeannet En Jorien:

    Hoi Marije,
    Ben je een beetje gezond aangekomen? Je hebt nu vast zo'n fijne jetlag:)Veel succes meid, we houden je site in de gaten.
    Jeannet en Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Een heel ander avontuur

30 Juni 2007

Eind inzicht :(:)

29 Mei 2007

Relaxxxxxxxxt

23 Mei 2007

Galibi en nog wat kleine belevenissen

11 Mei 2007

De jungle!!!
Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 59135

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 25 November 2013

Argentina!

02 April 2010 - 24 Oktober 2010

Bonaire

27 Februari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: